טיקטוק: שמחים לפגוש נציגים מטעם ממשלת ישראל

המשרד לנושאים אסטרטגיים אירח מפגש עם טיק טוק סביב השאלה כיצד מונעים שיח שנאה ברשת החברתית

bigstock

המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השרה פרקש-הכהן, אירח את בכירי טיקטוק ונציגים ממשרדי החוץ, המשפטים, הכלכלה, התקשורת והתפוצות לדיון על שיטות העבודה והאכיפה כנגד שיח שנאה ברשת, לרבות הסתה לאלימות, ואנטישמיות בפלטפורמת טיקטוק. 

במסגרת הדיון, נציגי המדינה וטיקטוק סיכמו על שיתופי פעולה לאיתור על תכני שנאה בעייתיים, לצד שיתופי פעולה לפעילות חינוכית של הדור הצעיר העושה שימוש בפלטפורמה. עוד נקבע כי יתקיימו דיונים תכופים בנושא על מנת להמשיך את התהליך הפורה אותו התחילו. 

מיום כניסתה לתפקיד, השרה פרקש-הכהן החלה לעסוק בשיח השנאה, ההסתה והדה-לגיטימציה לאלימות ברשתות החברתיות. במסגרת ובהמשך לפניות השרה לרשתות החברתיות השונות, מקיים המשרד מזה שבועות דיאלוג מקצועי עם נציגי כל הרשתות החברתיות הרלוונטיות: פייסבוק, טוויטר וטיקטוק. 

מהשרה פרקש הכהן נמסר ״התודעה הציבורית היום מתקבעת ברשתות החברתיות ולא בשום מקום אחר. לכן שמתי לי ולמשרד למטרה, להגביר את היכולות הטכנולוגיות של המשרד, בימים אלו שאנו מקיימים דיאלוג עם נציגי הרשתות החברתיות, כדי לייצר מציאות אחרת. המטרה שלנו היא שהרשתות יאמצו בסופו של יום מדיניות שקופה ובמקרים מתאימים גם הסרה של תכני הסתה ביחס לקיום של מדינת ישראל. נמשיך לפעול בצירים שונים ומגוונים״.  

ליז קנטר, מנהלת המדיניות הציבורית של טיקטוק: "אנו שמחים על ההזדמנות לפגוש מספר נציגים מטעם ממשלת ישראל, לדיון בסוגיה הקריטית הזו. מטרת טיקטוק היא לעודד יצירתיות ולשמח, ואנחנו לא נסבול שיח שנאה בפלטפורמה שלנו. אנחנו מצפים לשיתוף פעולה בעתיד, לרבות יוזמות חינוכיות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית