חכמים בדיעבד: רשם החברות משיק אמצעי הגנה על הרישום

לאחר חשיפת המשטרה אודות רשת הונאות שהתבססה על ניצול רשם החברות, התעוררו ברשם והשיקו אמצעים להגנת הרישום 

bigstock

אתמול השיק רשם החברות ברשות התאגידים, בשיתוף אגף מערכות מידע של משרד המשפטי ורשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי, חבילה של שירותים מקוונים, תחת הכותרת "רשם החברות safety", להגנת החברות מפני ניסיונות של גורמים חיצוניים לפגוע בנתוני המרשם ולרשום מידע כוזב. חבילת השירותים תספק לבעלי מניות ולדירקטורים, לחברות עצמן וכן לעו"ד ורו"ח אימות טפסים המוגשים לרשם החברות. 

לבעלי מניות ודירקטורים – בשיתוף עם יחידת ממשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי, הושקו מספר שירותים אשר לצורך קבלתם יש להירשם לאזור האישי הממשלתי (mygov). ההרשמה מתבצעת באופן דיגיטלי, בקלות ובנוחות. כל השירותים ניתנים מיד לאחר ההרשמה לאזור האישי, ללא צורך בפעולה נוספת: קבלת עדכון מיידי לדוא"ל על כל שינוי שהתבצע בחברה. קבלת רשימת החברות בהן מכהן בעל מניות או דירקטור. שירות נוסף, שהושק לפני מספר חודשים, מאפשר לדירקטורים בחברה, לבצע עדכונים לגבי החברה (כגון הגשת דו"ח שנתי ועוד) באופן מקוון, ללא צורך בכרטיס חכם כפי שהיה קודם לכן. לחברות – שירות חסימת עדכונים לגבי חברה באמצעות טפסי נייר. 

לאחר הגשת בקשה לקבלת שירות זה, לא יקבל רשם החברות טפסי נייר לצורך עדכון מידע לגבי החברה (כגון בעלי המניות והדירקטורים בחברה), אלא העדכון יתאפשר באופן מקוון בלבד.  היתרון לחברה – באופן זה לא יתאפשר שימוש בחתימות מזויפות על גבי טפסי נייר, אלא רק באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית ובצורה מאובטחת. מאחר שכאמור, דירקטור שמבצע רישום לאזור האישי, יכול לבצע עדכונים באופן דיגיטלי, הוא יוכל להמשיך ולעדכן את פרטי החברה בעצמו, ללא צורך בהגשת טפסים ידניים.

שירות נוסף שהושק ומיועד לעורכי דין ורואי חשבון – נועד להבטיח שלא זויפה חתימת עו"ד או רו"ח על גבי טופס ידני שהוגש לרשם החברות- במסגרת השירות יישלח דואר אלקטרוני לכל עו"ד או רו"ח הרשום כמאמת על טופס ידני, המעדכן אותו על ביצוע פעולה כזאת. הדואר האלקטרוני יישלח לפי הפרטים שנמסרו ללשכת עוה"ד או מועצת רוה"ח, ולכן מומלץ לציבור עוה"ד ורוה"ח לוודא עדכנותם. באופן זה, ניתן לעקוב ולוודא שלא נעשה שימוש כוזב בשמו של עו"ד או רו"ח.

פירוט וקישורים לצורך קבלת שירותים אלה, ניתן למצוא גם באתר האינטרנט, שכתובתו: https://govextra.gov.il/justice/havarot/havarot-home-page/

עו"ד סיגל יעקבי, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים: " משרד המשפטים רואה חשיבות רבה בהגנת על תקינות ואמינות מרשם החברות לצורך קידום הוודאות הנדרשת לפעילות המגזר העסקי ומשקיע משאבים רבים בשיפור מתמיד של השירותים הניתנים על ידו לציבור. בין היתר, באמצעות פלטפורמות דיגיטליות חדשניות הבאות לשפר הן את יעילות השירות, את חוויות המשתמש ואת אמינות המרשם"

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים, ציין כי: "אנו ברשם החברות פועלים כל העת למציאת פתרונות להקלה על החברות בשירותים מקוונים שונים, החוסכים בירוקרטיה השווה זמן וכסף. כמו כן, אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לחברות על שמירה מפני דיווחים כוזבים ונעשה כל שבידינו לקדם תחום זה". 

יוגב שמני, מנהל ממשל זמין, ברשות התקשוב הממשלתי – משרד הדיגיטל הלאומי: "מדובר בעוד צעד חשוב במהפכה שמובילה רשות התקשוב הממשלתי בשירותים הדיגיטליים הממשלתיים. שמנו לנו למטרה לאפשר לאזרחים, לעסקים ולחברות לצרוך שירותים דיגיטליים מאובטחים ונגישים, מכל מקום ובכל זמן, על מנת להוריד את הנטל הבירוקרטי ולייעל את השירות הממשלתי לציבור."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית