יו"ש: מבריחים נשקים עם ילדים קטנים 

בחיפוש בתיקה של בת ה- 9 איתרו שוטרי משמר הגבול נשק מאולתר מסוג קרלו שעל פי החשד ניסו להבריח לשטח ישראל

צילום: משטרת ישראל

"שלום כיתה א", הוא שמה של פרשייה שנחקרה במשמר הגבול של משטרת ישראל במסגרתה אותר נשק מסוג קרלו בתיק בית ספר של ילדה פלסטינית רגע לפני שנכנסה לארץ בניגוד לחוק יחד עם אביה ומספר בני משפחה.

במשמר הגבול בתנהלה בתקופה האחרונה פרשייה שזכתה לשם "שלום כיתה א". מידע מודיעיני שהגיע אל היחידה המרכזית של מג"ב הפועלת במרכז הארץ, דיבר על כך שכלי נשק מועברים על ידי פלסטינים מהשטחים לישראל תוך שימוש בילדות קטנות והסלקת אמצעי הלחימה בתיקי בית ספר. 

החקירה הובילה בסוף השבוע להיערכות גדולה של כוחות מג"ב באזור הכפר הפלסטיני שופה הסמוך לגדר הביטחון במטרה לאתר את המבריחים לפני מעברם לשטח ישראל. במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב ובו חשוד תושב הכפר בית אומרין הסמוך לשכם, שתי בנותיו בגיל 9 ו- 22 וחמו.

בחיפוש בתיקה של בת ה- 9 איתרו השוטרים נשק מאולתר מסוג קרלו שעל פי החשד ניסו להבריח לשטח ישראל. בפעילות נעצרו החשודים להמשך חקירה במג"ב והיום הם (האב, ביתו בת ה- 22 וחמו) יובאו לדיון בדבר בקשת מג"ב להארכת מעצרם בבית משפט הצבאי בסאלם. 

במשמר הגבול מעריכים שהצליחו לשים את היד על החולייה שנהגה לפעול בשיטה זו תוך ניצול ציני ובלתי חוקי של קטינות והעובדה שהן מעוררות פחות חשד במעברן את גדר הביטחון בניגוד לחוק ומוסיפים כי הפעילות למיגור הברחת אמצעי הלחימה תימשך תוך הפעלת אמצעים מיוחדים וביצירתיות מבצעית של השוטרים והלוחמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית