המלחמה בקורונה: מפקד פקע"ר מבקר בכפר קאסם

"העירייה צריכה להמשיך לפעול באינטנסיביות במספר מסלולים על מנת לשפר את הנתונים ולקטוע את ההדבקה", אומר אלוף אורי גורדין

צילום: דובר צה"ל

אתמול (ב׳), ביקר מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, בעיריית כפר קאסם. הביקור התקיים לאור היותה של כפר קאסם עיר "אדומה" ובמטרה לקיים הערכת מצב של מפקד פיקוד העורף ונציגי פיקוד העורף בעיר עם ראש העיר, מנכ״ל העירייה ומפקדי המכלולים בעירייה לקראת סגר אפשרי בעיר וצמצום היקפי התחלואה בה. במהלך הביקור הוצגו למפקד פיקוד העורף הישגי העירייה בנושא המאבק לקטיעת שרשרת ההדבקה, יעדי העירייה, הקשיים עמם מתמודדים ונושאים נוספים המצריכים סיוע של פיקוד העורף.

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין: "שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף לעיריית כפר קאסם הוא חזק וימשיך להיות חזק. העירייה צריכה להמשיך לפעול באינטנסיביות במספר מסלולים על מנת לשפר את הנתונים ולקטוע את ההדבקה: סיוע לתושבים, אכיפה, הסברה, ניהול חקירות אפידמיולוגיות, ניהול ושליטה בנתונים. פיקוד העורף יעשה את מלוא המאמצים בכדי לסייע לעירייה ולתמוך בה בכל אחד מהמסלולים הללו. אני סבור ששיתוף הפעולה יביא לכך שתוך זמן קצר כפר קאסם תהפוך לעיר 'ירוקה'״.

מדברי ראש עיריית כפר קאסם, מר עאדל בדיר: ״בנינו תכנית יחד עם אנשי פיקוד העורף ואני חושב שהיא זו שתביא את כפר קאסם לעיר 'ירוקה'. צוות פיקוד העורף נותנים לנו ייעוץ צמוד ויום יומי שמסייע לנו להוריד את נתוני התחלואה. אנחנו הולכים בכיוון טוב ואני סבור שנהפוך לעיר 'ירוקה', אבל האתגר שלנו יהיה להישאר עיר 'ירוקה'״.

מדברי מנכ״ל עיריית כפר קאסם, מר אייל קנץ: ״העירייה לומדת תוך כדי תנועה כיצד להתמודד עם המגפה ולקטוע את התפשטותה. למרות נתוני התחלואה הגבוהים בעיר, יש לציין שיש עלייה דרמטית בחולים הפונים למלוניות פיקוד העורף, עלייה בתושבים אשר מגיעים להיבדק במתחמי הבדיקות והתושבים בהחלט קשובים יותר להנחיות. אנו עושים את כל המאמצים ואני בטוח שנצלח את המשבר הזה״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית