דרפא סיימה ניסויים ראשוניים בשני עיצובי טיל היפרסוני

ארה"ב מאיצה את הפיתוח של טילי שיוט היפרסונים במטרה להתמודד מול סין ורוסיה

https://www.darpa.mil/news-events/2020-09-01

דרפא סיימה ניסויים בטיל היפרסוני במנהרת רוח, כך לפי הודעה של הסוכנות. "DARPA וחיל האוויר האמריקני (USAF) הודיעו על סיום מוצלח של מבחני שתי גרסאות עיצוב הנשק ההיפרסוני לנשימה (HAWC)",כותבים בפרסום. "הם מוכנים להמשיך לבדיקות טיסה חופשית ראשונה במהלך השנה הקרובה. המאמץ המשותף של הסוכנות והשירות מנסה לפתח ולהדגים טכנולוגיות קריטיות כדי לאפשר טיל שיוט היפרסוני יעיל ומשתלם." 

לוקהיד מרטין וריית'און בדקו כל אחד מהם תצורות מתקדמות שמבטיחות להשיג ולקיים טיסה היפרסונית יעילה. מבחני הטיסה הקרובים שלהם יתמקדו בטכניקות הנעה וניהול תרמי המופעל על ידי מנוע Scramjet כדי לאפשר שיוט היפרסוני ממושך, בנוסף לתכנון מערכות ולגישות ייצור.

"השלמת סדרת המבחנים מדגימה ששני העיצובים של HAWC מוכנים לטיסה", אמר אנדרו "טיפי" קנודלר, מנהל התוכנית HAWC במשרד הטכנולוגיה הטקטית של DARPA. "הבדיקות הללו מספקות לנו מידה גדולה של ביטחון המעניקה לנו אמונה בנתיב העיצובי הייחודי אליו יצאנו."

עוד מוסיפים בדרפא כי "תוכנית HAWC, מאז הקמתה, בוצעה כתוכנית משותפת בין DARPA ל- USAF. בנוסף, DARPA עובדת בשיתוף פעולה עם שירותים וסוכנויות צבאיות, כולל הסוכנות להגנה מפני טילים, הצי האמריקני ומינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (נאס"א) לאימות טכנולוגיות מפתח. נתוני הטיסה הנרחבים שנאספו נועדו להגביר את האמון במערכות היפרסוניות נושמות אוויר ולהפחית את הסיכונים לתוכניות רכישה עתידיות אפשריות של ממשלת ארה"ב."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית