צה"ל מקים מרכז הכשרות היסוד

הקמת מרכז הכשרות היסוד מהווה אבן דרך משמעותית בתכנית הרב-שנתית 'תנופה'

צילום: דובר צה"ל

שבוע שעבר התקיים טקס הקמת מרכז הכשרות היסוד. במעמד ההקמה נכנס לתפקידו מפקד מרכז הכשרות היסוד, תא״ל שי קלפר. הטקס נערך במחנה "בר לב", ברשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ובמעמד מפקדי בסיסי ההכשרה ומפקדים נוספים.

הקמת מרכז הכשרות היסוד מהווה אבן דרך משמעותית בתכנית הרב-שנתית 'תנופה'. במסגרתה, אוחדו לראשונה תחת קורת גג אחת בסיסי ההכשרה החיילים - בית הספר לשריון (חטיבה 460) , בית הספר לתותחנות, בית הספר להגנת הגבולות, בית הספר להנדסה צבאית ובית הספר למקצועות החי״ר (חטיבה 828).

יעוד מרכז הכשרות היסוד הוא להכשיר לוחמים ומפקדים מכלל החילות לניצחון במלחמה הבאה. המרכז אמון על פיתוח ויישום כלל ההכשרות הראשוניות של החייל - בשלב הטירונות, שלב האימון המתקדם ותפקידי הפיקוד הזוטר בחילות היבשה השונים. בין מטרותיו, להוות כתובת ומוקד ידע רחב בתחום ההכשרות, וליצור שפה משותפת ולמידה הדדית בין החילות השונים. כמו כן, עם המרכז תוקם מפקדה אשר תעניק סיוע מנהלתי להכשרות השונות, ותטייב אותן באמצעות מענה לוגיסטי משופר.

ההקמה מיישמת הלכה למעשה את תפיסת התמרון הרב-חיילי שבתכנית הרב-שנתית ׳תנופה׳, גם במסגרת הכשרת הלוחמים הראשונית. מהלך זה עתיד לחזק את המוכנות והכשירות של לוחמי צה״ל למערכה הבאה.

״הקמת המרכז היא אירוע חשוב, כחלק מעיקרון שטבענו בשנים האחרונות של הטובים והמצוינים להכשרה ובאמת יש פה חבורה של מפקדים איכותיים״, אמר מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, ״הלכנו למהלך של הקמת המרכז כי רצינו לחבר את הפוטנציאל של המפקדים האיכותיים בבתי הספר, להסיר את המחיצות ולהפוך את ההכשרה הטובה בבתי הספר שלנו למצוינת״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית