רובה קלצ'ניקוב AM-17 ישודרג לטובת טייסי חיל האוויר הרוסי

לדברי שר ההגנה הרוסי, טייסי מטוסי סוחוי-35 וסוחוי-57 יצוידו ברובה זה, אבל "יש צורך לשנות את המשקל והגודל שלו" כדי להתאימו לתרמילי הטייסים

https://youtu.be/0bTzA1KYFWw

האתר Armyrecognition מדווח כי משרד ההגנה הרוסי ביקש מקונצרן קלצ'ניקוב לשדרג את רובה הסער AM-17 המשמש את טייסי הקרב. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בחן את כלי הנשק של קונצרן קלצ'ניקוב בפורום Army-2020 שנערך בשבוע שעבר בפאתי מוסקבה ורוס"ר AM-17 משך את תשומת ליבו.

לדבריו, טייסי מטוסי סוחוי-35 וסוחוי-57 עשויים להיות חמושים ברובה אם הוא יותאם לתרמיליהם. "יש צורך לשנות את המשקל והגודל של הרובים", אמר השר. רמטכ"ל צבא רוסיה ואלרי גרסימוב אמר כי הרובה טרם עבר ניסויי קבלה. טייסים צבאיים חמושים כרגע באקדח סטצ'קין.

ה-AM-17 שהוצג לראשונה בתערוכת הצבא הרוסי ב-2017 לצד רוס"ר ה-AMB-17, הינו רובה סער העושה שימוש במחסנית 7N10  בינונית לתחמושת  5.45x39 מ"מ. הוא פותח ומיוצר בסוף שנות העשרים על ידי קונצרן קלצ'ניקוב, בהתבסס על הרובה הקומפקטי Yevgeny Dragunov MA. הנשק המיועד לשימוש בקרבות במגע קרוב, בעיקר עבור יחידות צבא ואכיפת החוק של משרד הפנים הרוסי, המשמר הלאומי הרוסי, והצבא הרוסי אמור להחליף את הרוס"ר AKS-74U.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית