משרד ההגנה האמריקני: צי המלחמה הסיני הוא הגדול בעולם

על פי דוח מיוחד בנושא התפתחות הצבא והביטחון בסין, למדינה יש כיום כוח של 350 פלטפורמות ימיות. כמו כן, חלה התקדמות בבניית נושאת המטוסים השלישית של הצי, שתהיה גדולה ומתוחכמת מקודמותיה

נושאת מטוסים סינית במהלך תרגול, 2019. צילום: Oriental Image vie REUTERS

הצי הסיני הוא כיום הגדול ביותר בעולם, כתוצאה ישירה משאיפתה של בייג'ין "לשוב" למעמד של עוצמה והנהגה בעולם – כך קובע דוח לשנת 2020 של משרד ההגנה האמריקני בנושא התפתחות הצבא והביטחון בסין.

בין היתר, קובע הדוח כי לצבא הסיני יש כיום כוח של 350 פלטפורמות ימיות הכולל ספינות שטח, צוללות, נושאות מטוסים, כלי שיט אמפיביים, ספינות זורעות מוקשים וכלי שיט של כוחות עזר. כל זה בהשוואה ל-293 פלטפורמות  מאותם סוגים שיש לצי האמריקני.

הדוח מציין כי חלה התקדמות בבניית נושאת המטוסים השלישית של הצי  הסיני, שתהיה יותר גדולה משתי נושאות המטוסים הקיימות ותצוייד במערכת מיוחדת לשיגור  מטוסי קרב. על פי אתר Janes , נושאת המטוסים החדשה אמורה להיכנס לשרות בשנת 2023 ולהפוך מבצעית בשנה שלאחר מכן.

הדוח האמריקני מציין גם התקדמות בפיתוח מטוס הקרב הרב-משימתי של חיל האוויר הסיני, ה-J-31/FC-31, המיועד לייצוא או לשימוש כמטוס קרב של צי המלחמה של המדינה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית