ארה״ב מטילה מגבלות נוספות על דיפלומטים סיניים

מעתה יצטרכו דיפלומטים המבקשים לבצע מספר פעולות שגרתיות לקבל אישור רשמי ממחלקת המדינה. על פי מזכיר המדינה, צעדים אלו ננקטים כתגובה לקשיים שמערימה סין על דיפלומטים אמריקניים בשטחה

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, מכריז על המגבלות החדשות, יום ד׳. צילום: Freddie Everett/State Department/Latin America News Agency via REUTERS

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, הודיע ביום ד׳ כי דיפלומטים סיניים בכירים הנמצאים בארה״ב יידרשו מעתה לקבל את אישור מחלקת המדינה למספר פעולות שגרתיות, כגון ביקור בקמפוסים או אירוח אירועי תרבות – ההסלמה האחרונה על רקע המתיחות הגוברת בין וושינגטון ובייג׳ינג.

״מחלקת המדינה תדרוש כעת מדיפלומטים סיניים בכירים לקבל אישור לבקר בקמפוסים אוניברסיטאיים בארה״ב ולהיפגש עם נציגי ממשל מקומי. כמו כן, אירועי תרבות עם למעלה מ-50 איש שיארחו שגרירות סין או הקונסוליות שלה, יידרשו אף הם לאישור של מחלקת המדינה״, כך לשון ההודעה הרשמית.

מזכיר המדינה התייחס גם לנושא הנפיץ של המדיה החברתית, והודיע כי בנוסף, תפעל מחלקת המדינה כדי ״ שכל חשבונות המדיה החברתית של חברי השגרירות והקונסוליות יהיו מזוהים כחשבונות רשמיים של ממשלת סין, מאחר וממשלת ארה״ב מנועה מגישה בלתי מוגבלת למדיה חברתית סינית ואזרחי סין מנועים מגישה לטוויטר, פייסבוק ועוד״.

לפי פומפיאו, שמהלכים אלו מבוצעים בשם השקיפות והדדיות. ״במשך שנים, מטילה הרפובליקה העממית של סין חסמים משמעותיים על דיפלומטים אמריקניים המשרתים במדינה, הרבה מעבר לנורמות הדיפלומטיות. הרשויות הסיניות מיישמות מערכת אישורים בלתי שקופה שמטרתה למנוע מהדיפלומטים האמריקנים מלנהל קשרי עסקים ולתקשר עם העם הסיני. ניסיונות האמריקנים לארח אירועי תרבות, לקיים פגישות רשמיות ולבקר בקמפוסים נבלמים באופן קבוע. לעומת זאת, דיפלומטים סיניים בארה״ב נהנים מגישה חופשית לחברה האמריקנית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית