מימון אמריקאי-ישראלי לפתרונות סייבר בתחום תשתיות קריטיות 

מרכז האנרגיה ישראל-ארה"ב המנוהל בקרן בירד מעמיד מליוני דולרים לפיתוח פתרונות הגנה בסייבר לתשתיות אנרגיה ומים. הקול קורא פתוח עד סוף נובמבר 2020

bigstock

הגנת הסייבר על תשתיות קריטיות בתחומי האנרגיה והמים הפכה להיות בשנים האחרונות אתגר מורכב למדינות מסביב לעולם. רק לאחרונה צפו דיווחים על תקיפות סייבר נגד תאגידי מים בישראל. אלו מצטרפות לתקיפת סכר במדינת ניו יורק בשנת 2016. על מנת להתמודד עם מציאות זו, החליטו במרכז האנרגיה ישראל-ארה"ב המנוהל בקרן בירד (משותפת לישראל וארה"ב) להקצות מליוני דולרים לפיתוח פתרונות דו לאומיים. 

לצורך הנושא פרסמו משרד האנרגיה, רשות החדשנות ומשרד האנרגיה של ארצות הברית (DOE) קול קורא לפרויקטים בתחום הגנת סייבר על תשתיות אנרגיה. במסגרת הקול קורא, חברות מסחריות, מוסדות מחקר ואוניברסיטאות מישראל ומארה”ב מוזמנים להקים שיתופי פעולה של לפחות שתי חברות או מוסדות מחקר מכל מדינה ולהגיש הצעות למחקר ופיתוח בתחום הגנת סייבר. 

התוכנית מאפשרת עיסוק במגוון רחב של טכנולוגיות וכלים חדשניים לגילוי, זיהוי וסילוק מתקפות סייבר ולשיפור משמעותי של עמידות מתקני אנרגיה מול איומים קיימים ועתידים. המענק המרבי למאגד זוכה יעמוד על 6 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים בכפוף להקצאות הקונגרס האמריקאי והתקציב הישראלי, ולהתקדמות הפרויקטים. כל מאגד יידרש למימון עצמי של 50%. 

ניתן יהיה להאריך את התוכנית בשנתיים נוספות (ובסך הכל לתקופה של עד 5 שנים, עם מענק מרבי של עד 10 מיליון דולר). ד“ר איתן יודילביץ, מנכ“ל קרן בירד: “מרכז האנרגיה מאפשר תמיכה בשיתופי פעולה חדשניים בתחומי האנרגיה והמים. הקול קורא הנוכחי עוסק באיומיי סייבר על תשתיות אנרגיה, נושא בעל חשיבות עליונה לשתי המדינות. 

"קיימת מודעות גבוהה לכך שאיומים אלה הולכים וגוברים עם הזמן וגם תחכומם עולה. תוכנית זו מהווה הזדמנות ליזמים, לחברות מבוססות ולאוניברסיטאות משתי המדינות לבצע מחקרים ולפתח פתרונות חדשניים להתמודדות עם אתגריי הסייבר העתידיים.”

מעניין? הרשמו לווברינר בנושא של קרן בירד בתאריך 10.9.2020




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית