טור אישי מהעורך: צמיחה בצל הקורונה וכנסי סייברטק, DLD וישראל דיפנס הקרובים

מכתב ששלח עמיר רפפורט לקהילת סייברטק וישראל דיפנס בארץ ובעולם

צילום: גלעד קוולרצ'יק

אני מקווה שכולנו צולחים את משבר הקורונה בצורה הטובה ביותר האפשרית. זה לבטח לא קל, אך למרות האתגרים העצומים הנובעים ממשבר הקורונה, אני מאמין שנתגבר על התקופה הזו ביחד, ואולי אפילו נצא ממנה מחוזקים.זוהי לפחות הגישה שלנו, וכמייסד וכעורך האחראי של סייברטק וישראל דיפנס אשמח לשתף אותך במהלכינו האחרונים בכל רחבי העולם ( הפיסי והדיגיטלי) ובתכניותינו הבאות. אשמח לשמוע את התייחסותך לכך, וגם רעיונות חדשים.

נתחיל בסייברטק: משבר הקורונה ״תפס״ אותנו בשיאה של צמיחה מסחררת, וזמן קצר לאחר סייברטק העולמי שנערך בפעם השביעית בתל אביב בסוף ינואר 2020, ושבר שיא עם כ-20 אלף משתתפים מכל העולם. על פי התכניות המקוריות, היו אמורים להיערך עוד שבעה ארועי סייברטק פיסיים בהמשך שנה זו, כולל פעם ראשונה לסייברטק אפריקה ולסייברטק בניו יורק. סייברטק אירופה היה צפוי לכנס ברומא כעשרת אלפים בני אדם ומאות חברות וסטרטאפים.

אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד.

כעת, כמו שאר העולם, גם אנחנו מתרגלים ל״נורמלי החדש״. אנחנו עובדים במלוא המרץ כדי להגדיל את הקהילה שלנו בכל רחבי העולם, ולשפר ולגוון את ערוצי התוכן שלנו. אנחנו שומעים משותפי הדרך שלנו בכל רחבי העולם, שעדיין קיים צורך להישאר בקשר זה עם זה, ליצור קשרים חדשים, ולקיים עסקים. אפילו ביתר שאת שאת בימים אלה, שכן תעשיית הסייבר העולמית ממשיכה לצמוח, ובקצב מואץ.

כחלק מההתאמה למצב, פיתחנו פלטפורמה דיגיטלית משלנו עבור אירועים בינלאומיים, שנקראת סייברטק לייב (CybertechLive). בעזרת פלטפורמה זו, אנו מייצרים מעורבות ושיח משמעותיים, כולל הזדמנויות עסקיות, כשם שייצרו האירועים הפיזיים שלנו.

הספקנו כבר לערוך שבעה אירועים נהדרים של סייברטק לייב, כולל ארוע לאסיה והפסיפיק ומפגש עולמי שהתמקד במודיעין בעידן הסייבר. בחודש שעבר, ערכנו אירוע מוצלח ביותר עבור אזור אמריקה הלטינית. בעולם הפיסי, אירוע זה מתקיים בפנמה, אך הפעם הפכנו אותו גם לדיגיטלי. התברר, כי למרות שכולנו רוצים להיפגש פנים אל פנים בהקדם האפשרי, יש גם יתרונות למרחב הדיגיטלי, שכן קל מאוד ״לנסוע״ בו ממקום למקם, וכך, היינו מאושרים להיווכח כי למעלה מ-3000 אנשים מ-28 מדינות נטלו חלק באירוע האונליין הזה, ושהאנרגיה בו הייתה נהדרת.

 מעודדים מההצלחה הגדולה, אירועי סייברטק הבאים הבאים במרחב האינטרנטי יהיו מיועדים לאירופה ב-16 בספטמבר, לארה״ב ב-27 באוקטובר, ולאפריקה ב-12 בנובמבר. סייברטק ארצות הברית הראשון יכלול שורה של ארועי משנה כולל מפגש של משקיעים ויזמים משלוש ערים מרכזיות: ניויורק - סן פרנסיסקו- תל אביב. נעדכן בקרוב בפרטים מלאים.

 בנוסף, אני רוצה לשתף אותך שאנו נארגן, בפעם הראשונה מבחינתנו, את כנס ה-DLD לייב הראשון בתל אביב, בשיתוף עם חברת בורדה מדיה מגרמניה, מייסדת הכנס העולמי הנודע. הכנס יתקיים באופן מקוון בין ה-12 ל-15 באוקטובר. מדובר באירוע ברמה עולמית הממוקד כל כולו בחדשנות. ד״ר יוסי ורדי, היו״ר העולמי של DLD וגם של סייברטק, הוא שביקש מאיתנו להוביל את DLD Live TLV.

באוקטובר 2021 יחזור DLD באופן פיסי לתל אביב. השנה, יכלול הפסטיבל האינטרנטי גם תחרות עולמית לערים בעלות אקו סיסטם של חדשנות, שתיקרא Innovision, ותשודר מתל אביב. 

לא על האינטרנט לבדו: כמובן, שאני מצפה בכיליון עיניים לחיסון לקורונה ולחזרתם של האירועים הפיזיים. אני מקווה שכנס סייברטק הפיסי הראשון, בעידן שאחרי הקורונה, יהיה סייברטק אסיה בשיתוף פעולה ראשון ומלא עם מיליפו אסיה-פסיפיק, בין ה-6 ל-8 באפריל 2021. שני הארועים ייערכו ביחד, זה לצד זה, במרינה ביי סנדס שבסינגפור. מיליפול מאורגן על ידי חברת הכנסים העולמית הנודעת קום אקזפוזיום מצרפת, שותפתנו החדשה.

כמובן, שכולנו מצפים גם לאירוע הפיזי הגדול ביותר שלנו, סייברטק גלובל בתל אביב, שיתקיים בין ה-20 ל-22 באפריל 2021! משלחות רבות מכל העולם כבר הביעו עניין להגיע לסייברטק הבא בתל אביב, ואנו נמצאים בקשר רציף עם שותפינו הרבים. במידת הצורך, נעדכן את התאריך.

ולגבי ישראל דיפנס: אנו מרחיבים את החתימה הדיגיטלית של ערוצי התוכן של גוף תקשורת זה, ופותחים בקרוב ערוץ פודקאסט חדש, בשיתוף הג׳רוזלם פוסט. בין 6-9 בדצמבר נערוך כנס אינטרנטי בינלאומי של ישראל דיפנס בנושאים צבאיים: לוחמת יבשה, כלים בלתי מאוישים מאוישים אוויר ומודיעין. בכנס ייקחו חלק אנשי צבא ומערכות ביטחון מחמש יבשות. 

למי שאינו יודע, אנו שולחים בכל שבוע ניוזלטרים בעברית ובאנגלית עם כתבות נבחרות בנושאי סייברטק ובנושאי ישראל דיפנס. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לבדוק אתכם האם כל פרטיכם רשומים אצלנו נכון. אנא אשרו עמי במייל חוזר את הגדרת התפקיד הנוכחי שלכם. האם תרצו לעדכן כתובת נוספת? האם תרצו להציע לחברים או לאנשים נוספים בארגון להירשם לניוזלטרים של סייברטק וישראל דיפנס? אם כן, אתם מוזמנים להעביר אליהם את המייל הזה ולהציע להם שיירשמו גם כן.

אתם יותר ממוזמנים מלעקוב אחריי ולהיות איתי בקשר ישיר גם בחשבון הטוויטר החדש שלי! לחצו כאן להגיע אליו

לפני סיום, תודה ענקית לכל חברי הקהילה העולמית שלנו. בלי השותפות העמוקה לא היינו יכולים לעמוד מול הנגיף. אל תהססו ליצור איתי קשר בנוגע לכל הערה או שאלה. אני שמח תמיד לשמוע כיצד אתם מתמודדים ומתנהלים בתקופה זו.

שלכם,

עמיר רפפורט

מייסד ועורך ראשי

סייברטק, ישראל דיפנס

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית