מערכת הנשק הקלה של סמארט שוטר נוסתה על רכב משוריין של פלסן

המערכת הנשלטת-מרחוק הצליחה לפגוע במספר יעדים קרקעיים ואוויריים שבתנועה ממרחק של יותר מ-300 מטרים

צילום: Smart Shooter

Smart Shooter חברה ישראלית המעצבת, מפתחת ויצרנית מערכות בקרת אש, הודיעה ​​השבוע כי השלימה צעד נוסף בבדיקת תחנת הנשק הקלה בשליטה-מרחוק (LRCWS) מתוצרתה, בתצורות שונות. לאחר הרכבתה על רכב טויוטה היילקס משוריין קל 4x4 מתוצרת פלסן ראם, פגעה מערכת ה-Smash Hooper (עליה דווח באתר ישראל דיפנס כבר בסוף חודש יולי האחרון), במספר יעדים קרקעיים ואוויריים שבתנועה ממרחק של יותר מ-300 מטרים.

במשקל של כ-15 ק"ג, ה-Smash Hopper הנה עמדת נשק קלה מודולרית הנפרסת במהירות ומספקת יכולת "ירייה אחת - פגיעה אחת" תוך שליטה על ידי מפעיל ממרחק בטוח או מתוך רכב מוגן. לדברי גורמים בחברה, המערכת נחשבת לאידיאלית לפריסה ברכבים ופלטפורמות מאוישות ובלתי מאוישות קלות משקל, עם מגוון רחב של יישומים. למערכת יכולות יום ולילה עם סריקה אוטומטית וזיהוי יעד, וניתן להשתמש בה לסוגים שונים של משימות, כולל הגנה על כוחות, אבטחת גבולות, אנטי-רחפנים, מארב מרחוק, כמו גם בפעולות בעלות פרופיל נמוך בסביבות עירוניות מורכבות.

מיכל מור, מנכ"לית Smart Shooter אמרה, "שמחנו לשתף פעולה עם פלסן ראם לפיתוח יכולות בפלח שוק זה, ולהעריך את העבודה המקצועית שעשו בשילוב והתקנה של ה-Smash Hooper על רכב ה-4x4 המשוריין שלהם. זהו שלב נוסף בסדרת ניסויים לתצורות ויישומים שונים של ה-Smash Hooper, ושוב אנחנו שמחים לראות כיצד כל כדור מוצא את מטרתו. "

מנכ"ל פלסן ראם, יעקב בן ארי, הצהיר כי, "שילוב מערכת הנשק הקל בשליטה-מרחוק Smash Hooper המספקת יכולת "ירייה אחת - פגיעה אחת" הרכב ה-4x4 המשוריין של פלסן ראם יוצר פתרון שובר שוויון המגביר באופן דרמטי את הדיוק, הקטלניות, והשרידות של נשקים קלים. פתרון משולב זה הינו אידיאלי עבור כוחות מיוחדים, יחידות אכיפת חוק וביטחון גבולות ומביא ערך מוסף חיוני למשתמשים בו, במיוחד בתרחישים בהם משקל, זמן ודיוק ממלאים תפקיד חיוני. "

כפי שדווח בעבר באתר ישראל דיפנס, החברה נבחרה על ידי צבא ארה"ב כאחד מקומץ הספקים המאושרים לפיתוח פתרונות לוחמה נגד רחפנים וכספקית אפשרית של פתרונות לוחמה נגד רחפנים לנאט"ו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית