ארה״ב מבקשת להגדיל את קצב האש של התומת״ים שלה

הצבא האמריקני פנה ל״חברות קטנות וחדשניות״ כדי לקבל הצעות ורעיונות לטכניקות שיאפשרו הטענה אוטומטית של תותחי ההוביצר שלו, דבר שייעל את שלבי החימוש ויוביל כך גם ליעילות מוגברת בשדה הקרב

צילום: Edwin Wriston, US Army

אתגר לאלביט/סולתם: צבא ארה"ב פונה ל"חברות קטנות וחדשניות" לקבלת רעיונות והצעות להגדלת קצב האש וכוח האש של תומ"תים הוביצר של חיל התותחנים של הצבא.

גנרל ג'ון ראפרטי, מנהל תכנית "מודרניזציה של כוח האש", אמר לאתר Defense News: ״אנחנו מבזבזים המון זמן על אריזת תחמושת, פירוק הפגזים בשדה וטעינת התותחים. אם נדע לעשות את כל אלו ביתר יעילות, נהיה גם יותר יעילים בשדה הקרב במלחמה". ראפרטי התחייב שחברות שיציעו מערכות מתאימות יקבלו גישה ישירה לכוחות הלוחמים, וכן 200 אלף דולר לפיתוח שלב א' של התכנית. השלב הראשון של התחרות אמור להימשך ארבעה חודשים.

הצבא האמריקני עובד גם על פיתוח טכנולוגיות להטענה אוטומטית של התותחים החדשים מדגם "ארטילריה בעלת טווח מוגדל", שאמורים להיכנס לשירות בשנת 2024.  עד כה ישנה מערכת אחת שעוברת ניסויים במטווח ביומה, אריזונה.  על פי דרישות הצבא, על המערכת להיות כוללנית, כזו שתבטיח טיפול בכל שלבי חימוש התומ"תים – החל מאריזת התחמושת, דרך קירובה אל סוללות התותחים בשדה והטענה אוטומטית, וכלה בטיפול בתחמושת לאחר הירי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית