חברת סטדיקופטר חושפת דגמי כטב"מ חדשים

דגמי ה-E החדשים והקלים, בעלי ההנעה החשמלית המותטמים לישומיי אכיפת חוק, אבטחת המולדת ולמשימות ימיות וחסויות, מאפשרים גמישות תפעולית, תוך מענה לצרכים רגולטוריים ותפעוליים
 

קרדיט: Steadicopter

חברת ,Steadicopter חברה ישראלית בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות רוטוריות (RUAS) חושפת את דגמי הכטב"מים הרוטוריים החדשים שלה - Black Eagle 25E  ו-Black Eagle 50E המופעלים כעת עם מנועים חשמליים, ומיועדים למגוון רחב של משימות אכיפת חוק, ימיות, משימות אזרחיות וסמויות. בהתבסס על פלטפורמת Black Eagle של החברה, שהוכחה כמבצעית לצרכים צבאיים, המערכות החדשות מאפשרות ביצועים גבוהים וגמישות מבצעית עבור כוחות ביטחון אחרים, כמו גם יישומים אזרחיים רבים.

המרת מערכת Black Eagle 50 של סטדיקופטר למנוע חשמלי הפחיתה משמעותית את משקל הרכב האווירי, מה שמאפשר קיבולת מטען נוספת ונדרשת, למגוון משימות. במשקל 18 ק"ג כפלטפורמה בלבד, לכל דגם יכולת לשאת סוללות נוספות לטיסות ארוכות יותר, מטענים כבדים יותר ועוד. Black Eagle 25E מיועד למשקלים של עד 25 ק"ג, מה שהופך אותו מתאים למשימות טקטיות-עירוניות, תוך עמידה בתקנות המשקל והקטגוריה המחמירות ביותר. הכטב"מ החדש Black Eagle 50E במשקל של עד 35 ק"ג, מאפשר את מעטפת הטיסה הטובה ביותר לכטב"מים מסוגו עם מגוון רחב של מטע"דים  ומעניק למשתמש יכול משימה רבגונית ברמה הגבוהה ביותר בפעולות סמויות.

לדברי אנשי החברה, שני כטב"מים חדשים אלו,שאינם מצריכים לוגיסטיקה רבה'  הם ההתאמה המושלמת לתחום הימי החשוב ביותר. בהיותם הפלטפורמה בעלת המימדים הקטנים ביותר בקטגוריית בכטב"מים הטקטיים הקטנים  הם מאפשרים הפעלה יעילה ובטוחה. ממגוון רחב של ספינות פטרול חוף ועד לפלטפורמות החוף העמוסות ביותר, משפחת המוצרים של Black Eagle מציעה פתרון כולל ליישומים ימיים תובעניים ביותר, כגון אבטחת תשתיות, אכיפה בלעדית של אזורים כלכליים, אנטי-פירטיות ודיג בלתי מורשה, חיפוש והצלה, אספקת מטענים לחו"ל ועוד. 

הדגמים המופעלים על ידי מנועים חשמליים הם חסכוניים במיוחד, פשוטים לתפעול, קלים לתחזוקה וללא צורך באחסון דלק, ידידותיים לסביבה ובטוחים. יש להם את כל היכולות המוכחות של Black Eagle 50 המונע על ידי בנזין, כולל יכולת המראה ונחיתה אנכית, מערכת תצפית רובוטית למשימות אזרחיות, צבאיות ואבטחת המולדת וראיית יום ולילה. בנוסף, הם מסתגלים לטיסות בגובה רב, ובכך מאפשרים את פריסתם בתרחישים מבצעיים רבים בגובה רב.

לדברי נועם לידור, מנהל מכירות ושיווק בסטדיקופטר, "יש צורך תפעולי ברור בגרסה חשמלית של כלי טייס הממריא ונוחת בצורה אנכית (VTOL) ושלושת מוצרי החברה -  Black Eagle 50 ,Black Eagle 25E ו - Black Eagle 50E- מספקים מענה מדויק לצרכי הרגולציה והתפעול של הלקוח, הן אסטרטגית והן טקטית. מסוקים חשמליים אלו מתאימים לשימוש במגוון רחב של משימות צבאיות ואזרחיות, כגון חיפוש והצלה, סייבר, מודיעין, אסדות גז ונפט ומשימות ימיות יוקרתיות. הם מספקים גם את הפיתרון המושלם לחברות שירות שעד כה השתמשו ברחפנים לסריקה ופיקוח על קווי חשמל, למשל, ומאפשרות להן לספק שירות ברמה גבוהה יותר ללקוחותיה."

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית