מועצת הביטחון האריכה בשנה את מנדט יוניפי״ל

צמצם את המספר המרבי של הכוחות ב-2000 איש. המועצה ביקשה מהמזכ״ל להעריך את השפעות הפיצוץ בנמל ביירות על ביצוע המשימה, וביקשה מממשלת לבנון שתקל על הגישה לאזורים רלוונטיים מצפון לקו הכחול

כוח יוניפי״ל מפטרל סמוך לקו הגבול עם ישראל, יולי 2020. צילום: REUTERS/Aziz Taher

מועצת הביטחון של האו״ם הודיעה על החלטתה לחדש את המנדט של יוניפי״ל, כוח האו״ם הזמני בלבנון עד ל-31 באוגוסט 2021, תוך צמצום המספר המרבי של הכוחות בשטח מ-15 אלף ל-13 אלף.

בשיחת וידיאו שנערכה ביום א׳ האחרון אישרה מועצת הביטחון פה אחד את החלטה 2539 (2020), שבה גם הסמיכה את יוניפי״ל ״לנקוט בצעדים זמניים ומיוחדים כדי לספק תמיכה ללבנון ולאנשיה בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות ב-4 באוגוסט״. כמו כן, ביקשה מועצת הביטחון ממזכ״ל האו״ם לבצע הערכה של השפעות הפיצוץ על צוות יוניפי״ל, ועל יכולותיהם לבצע את המשימות המוטלות עליהם, ולהמליץ על צעדים להתמודד עם השפעות אלו ״במטרה לשמור על ההמשכיות והיעילות״ של הכוח.

יתר על כן, ביקשה המועצה מהמזכ״ל לפתח תכנית מפורטת הכוללת גם לוחות זמנים, בהתייעצות עם כל הצדדים המעורבים (מועצת הביטחון, המדינות מהן מגיעות החיילים, ולבנון עצמה) ליישום ההמלצות, ולהציג את האלמנטים הראשונים מתוכה בתוך שישים יום.

המועצה קראה לממשלת לבנון להקל על גישת הכוח לאתרים הנדרשים, בכללים ״מקומות רלוונטיים״ מצפון לקו הכחול, הקשורים לגילוי מנהרות החוצות אותו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית