Hailo מקימה חברה בת ביפן ופותחת משרד בטוקיו

הירו אוצ'ידה, לשעבר מנהל בכיר בסוני, מונה לנשיא חברת הבת החדשה שיוביל את פעילותה

Hailo מקימה חברה בת ביפן ופותחת משרד בטוקיו

תמונה: Hailo

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) יצרנית מובילה של שבבי בינה מלאכותית המספקים ביצועים ללא תקדים למכשירי קצה, הכריזה היום על הרחבת פעילותה בשוק העולמי עם הקמתה של Hailo Japan G.K., חברה בת בבעלותה המלאה שתפעל בטוקיו. היילו מינתה את הירו אוצ'ידה, לשעבר מנהל בכיר בסוני, לנשיא חברת הבת החדשה שיוביל את פעילותה. 

להירו אוצ'ידה יש ניסיון של למעלה מ-30 שנה כמנהיג טכנולוגי ועסקי, כולל תפקיד בבניית קרן ההון סיכון התאגידית של סוני והשקעות בסטארט-אפים חדשניים ברחבי העולם. אחרי ששימש במספר תפקידים ניהוליים ותפעוליים בסוני כיהן הירו אוצ'ידה בתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה חדשניות ובכלל זה כנשיא SiTime KK וכנשיא Tessera Technologies Japan GK.

חברת הבת החדשה מהווה חלק מאסטרטגיית הצמיחה המתמשכת של היילו, הכוללת חיזוק שיתופי פעולה ומערכות יחסים עם הלקוחות הנוכחיים ביפן והרחבת פעילותה בשוק אסיה-פסיפיק. כמענה לביקוש הגובר מצד לקוחות ביפן המפתחים מוצרים שדורשים טכנולוגיות בינה מלאכותית במכשירי קצה, החברה הבת החדשה תאפשר להיילו לספק שירות טוב יותר ללקוחות קיימים ולהמשיך לצמוח בשווקים כמו רכב, ערים חכמות, קמעונאות חכמה, בתים חכמים, תעשיה 4.0 ועוד. 

התרחבותה של היילו מתרחשת בעקבות השלמת סבב גיוס B בהיקף של 60 מיליון דולר שאליו הצטרף כמשקיע אסטרטגי תאגיד NEC היפני, חברה מובילה בתחום האינטגרציה של מערכות IT ורשתות. בנוסף לכך, היילו חתמה על הסכם שותפות עם פוקסקון, מובילה עולמית בייצור חכם, וכן על הסכם עם סושיונקסט (Socionext) מיפן, ספקית גדולה של פתרונות SoC מתקדמים למערכות וידיאו ודימות, שנועד להשיק פתרון חדשני מבוסס בינה מלאכותית לניתוח וידיאו במכשירי קצה. 

מעבד הלמידה העמוקה הייעודי Hailo-8TM מספק למכשירי קצה ביצועים חסרי תקדים. קצב העיבוד של השבב מגיע ל-26 טרה פעולות לשנייה (TOPS) והוא מבוסס על ארכיטקטורה חדשנית שמאפשרת למכשירי קצה להריץ אפליקציות מתוחכמות מבוססות למידה עמוקה שעד עתה ניתן היה לבצען בענן בלבד. מבנהו המתקדם של המעבד מניב ביצועים גבוהים יותר, צריכת הספק נמוכה יותר והשהיה מינימלית והוא מגביר את פרטיות המשתמשים ומשפר את האמינות של התקנים חכמים הפועלים בקצה.   

"אזור אסיה ממשיך ליהנות מצמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית", מסר אור דנון, מנכ"ל היילו. "חברת הבת החדשה תאפשר לנו לחזק את מערכות היחסים ושיתופי הפעולה עם הלקוחות והשותפים שלנו ביפן ובה בעת ליצור ביחד הזדמנויות חדשות. רבות מהחברות המובילות בעולם שמתמחות בשילוב בינה מלאכותית במכשירי קצה ממוקמות ביפן ואנו נרגשים להעצים את מוצריהן באמצעות מעבד הלמידה העמוקה פורץ הדרך Hailo-8TM. מנהיגותו של הירו אוצ'ידה, ניסיונו העשיר, הרוח החדשנית שלו והידע העמוק שלו על הסביבה העסקית והטכנולוגית ביפן יאפשרו לנו להעמיק את הנוכחות שלנו בשוק היפני". 

"אני נרגש להיות חלק מהצוות של היילו ומצפה לבנות בסיס יציב שיוביל את ההתפתחות העסקית שלנו בזירה מרכזית זו", מסר הירו אוצ'ידה, "אין ספק שלמידה עמוקה בקצה תשובץ כמעט בכל המוצרים והשירותים בהם נשתמש בחיי היומיום, ותספק לנו שיפור בבטיחות ואיכות חיים טובה יותר. היילו נמצאת בראש החץ של הדור הבא של הלמידה העמוקה ואני מצפה לעבוד באופן הדוק עם הלקוחות והשותפים שלנו כדי ליצור חדשנות במגוון רחב של ענפים".

Hailo הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כיום כ-100 עובדים בתל-אביב וממשיכה לגייס עובדים נוספים. בחודש מרץ הודיעה Hailo על השלמת גיוס הון בהיקף של 60 מיליון דולר בסבב B. בסה"כ גייסה החברה מהקמתה כ-88 מיליון דולר.