קלצ'ניקוב אב-טיפוס למקלע קל חדש מתוצרתה RPL-20

המקלע הקל החדש שונה באופן משמעותי מה-RPK-16 וכי הדבר היחיד המשותף לשני המקלעים היא התחמושת

The RPL-20. Photo: Kalshnikov Media

חברת קלצ'ניקוב הרוסית, חשפה בפורום Army-2020, שנערך לאחרונה בפאתי מוסקבה, אב-טיפוס למקלע קל חדש מתוצרתה RPL-20, המוזן באמצעות חגורת כדורים בקליבר 5.45x39 מ"מ. בראיון שנערך באמצע חודש אוגוסט לסוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosty, אמר מנכ"ל חברת קלצ'ניקוב, דמיטרי טאראסוב, כי בהתבסס על מבחני שטח שנעשו למקלע הקל RPK-16 (שכיום נמצא בשימוש המשמר הלאומי הרוסי, רוסגווארדיה), הצבא הרוסי הציב דרישות חדשות למקלע קל ששימשו כבסיס לתחילת פיתוח ה-RPL-20.

עם זאת, האתר Thefirearmblog.com טוען כי המקלע הקל החדש שונה באופן משמעותי מה-RPK-16 וכי הדבר היחיד המשותף לשני המקלעים היא התחמושת. מקלע RPL-20 משתמש בחגורת תחמושת לא מחוברת לכדורים בקליבר 5.45x39 מ"מ, שגם היא פותחה לאחרונה על ידי חברת קלצ'ניקוב. בדומה למקלעי PK / PKM, החגורה מוזנת מהצד הימני של האקדח והשקיות המשומשות נפלטות שמאלה. המקלע מוצג עם שקית בד המכילה 100 כדורים.

ל-RPL-20 יש קנה הניתן להחלפה מהירה והוא הוצג בתערוכה עם שני קנים באורך שונה. לקת המתקפלת והמתקפלת יש משען לחי מתכוון והיא ככל הנראה מבוססת על עיצוב החדש שראינו ברובי AK-19 ובגרסה החדשה של רובי AK-12. אחיזת האקדח עם מגן הדק משולב נראית זהה לזו שנראתה ב-AK-12 המעודכן.

למקלע RPL-20 יש גם בורר בטיחות דו-צדדי (ימין ושמאל), ידית טעינה שאינה חוזרת למקומה, כיסוי אבק לפתח פליטת הכדורים, כוונת ברזל קדמית מתקפלת ומסילות פיקטיני עליונות ותחתונות. המשקל הכולל של המקלע הוא 5.2 ק"ג או 5.5 ק"ג תלוי באורך הקנה. האתר אומר שיהיה זה ממש מעניין לראות האם הצבא הרוסי שוקל לאמץ מקלע קל ייעודי לתחמושת חגורה מכיוון שמאז אימוץ מקלע RPK במקום ה-RPD, הם באופן מסורתי תומכים במקלע קל המוזן במחסנית.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית