רוסטק מציגה פתרון נגד כטב"מים מבוסס לייזר

המערכת מורכבת מתחנת מכ"מ, מכלול זיהוי וחסימה אוטומטי של קווי תקשורת, מערכת חסימת תדרים גבוהים ביותר ומערכת נטרול באמצעות קרני לייזר ישירים

https://rostec.ru/en/news/rostec-showcased-the-complex-rat-for-fighting-against-drones

החברה הממשלתית הרוסית Rostec הציגה בפורום Army-2020, שנערך לאחרונה בפאתי מוסקבה, מערכת ניידת רב-משימתית בשם "RAT" (מונח  ברוסית שמשמעותו "לוחם-מארח"), המיועד  להילחם בכטב"מים עם מערכת השמדת לייזר ישירה. המערכת מבוסס על רכב משוריין מיוחד ומצוידת במגוון מלא של אמצעי חישה ופגיעה בכטב"מים למניעת חדירה בלתי מורשית שלהם לתשתיות קריטיות.

המערכת מורכבת מתחנת מכ"מ, מכלול זיהוי וחסימה אוטומטי של קווי תקשורת, מערכת חסימת תדרים גבוהים ביותר ומערכת נטרול באמצעות קרני לייזר ישירים. כל הציוד הזה משולב במערכת אחת של רכישת מידע, עיבודו ותצוגתו. הנתונים מציוד הזיהוי והמעקב אחר מערכות נשק מגיעים ללוח הבקרה המרכזי. המערכת מעבדת את פרופיל היעד ונותנת הצעות לפעולה נוספת למפעיל.

לדברי סרגי סכננקו, מנהל תעשייתי באשכול האלקטרוני של רוסטק, "בפורום Army-2020 אנו מדגימים סדרה של מערכות נשק נגד רחפנים. במערכת החדשה שלנו "RAT" שילבנו פיתוחים רבים תוצרת המפעלים שלנו. כתוצאה מכך נוצר פתרון ייחודי חסר תקדים, המבטיח הגנה מרבית מפני רחפנים. ניתן ליישם את המערכת עבור האובייקטים הקבועים והניידים. הצרכנים הפוטנציאליים שלה הם הכוחות המזוינים, הגווארדיה הרוסית, המשטרה ושאר רשויות אכיפת החוק."

מערכת ה-RAT מזהה רחפנים במרחק של עד 3.5 ק"מ, ומיישם נטרול כיווני של ערוצי בקרת הכטב"מ ברדיוס של עד 2.5 ק"מ. במקרה של חדירה בלתי מורשית למספר יעדים ה-RAT חוסם את ערוצי התקשורת וניווט הלוויין שלהם. מפעיל של המערכת יכול גם להשמיד פיזית את הרחפן בעזרת מערכת קרני לייזר. בנוסף, ברכב יש אמצעי סריקה וחיפוש למעקב וניהול ציוד טכני בתנאי ראות אפסיים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית