קצין צרפתי נחשד בריגול עבור מעצמה זרה

הקצין בדרגת סגן אלוף נחשד בהעברת מסמכים רגישים מאד, ככל הנראה, לשירות המודיעין של רוסיה - ה- GRU

bigstockphoto

שרת ההגנה הצרפתית, פלורנס פארלי, סיפרה בנאומה ב- 30 לאוגוסט כי בצרפת מתנהלת חקירה כנגד קצין צבא בכיר, אשר נחשד בריגול לטובת מעצמה זרה. הקצין בדרגת סגן אלוף נחשד בהעברת מסמכים רגישים מאד, ככל הנראה, לשירות המודיעין של רוסיה (ה- GRU). הקצין ששמו ופרטיו לא נמסרו שירת במפקדת נאט"ו באיטליה ונעצר באמצע חודש אוגוסט בצרפת על ידי שירות הביטחון הכללי הצרפתי, ה- DGSI, כשהגיע לחופשת מולדת. 

זהותו ותפקידו של הקצין, ומהות המידע שזלג לרוסים אינו ברור עד כתיבת שורות אלו, וככל הנראה שעד תום ההליכים כנגד הקצין יישמרו הפרטים תחת איפול תקשורתי כבד. מעצר הקצין מגיע לאחר כשנתיים מתוחות ביותר בין צרפת ורוסיה, בהן צרפת דיווחה על תקיפות סייבר רבות מצד רוסיה על תשתיות הלאומיות וארגוני הביטחון שלה, ואף על תפיסתם של שני קציני מודיעין מארגון ה- DGSE (ה"מוסד" הצרפתי) ב- 2019 אשר ריגלו לטובת רוסיה. 

בין השנים 2014 ל- 2018 פעל שירות הביטחון הצרפתי בפסגות האלפים הצרפתיים לסיכול פעילות שירות המודיעין הרוסי, אשר עשה שימוש באזורים המושלגים כבסיס ליציאת מבצעי מודיעין מיוחדים ברחבי אירופה כולה בכלל ובצרפת בפרט. חשיפת אירוע הריגול התרחש מעט לאחר שצרפת הודיעה שתשהה את כל פעילותה המבצעית בים התיכון אותה היא מבצעת במסגרת כוחות נאט"ו לאור המתיחות ההולכת וגוברת בים התיכון מול טורקיה ובעלת בריתה בלוב, רוסיה. 

הצי הצרפתי המשתף פעולה עם ציי מצרים, יוון וקפריסין נמצא בדריכות עליונה באגן המזרחי של הים התיכון ובמיוחד באזור לוב מול פעילות מבצעית אגרסיבית של הצי הטורקי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית