הוכרזו המנצחים בתחרות הסטארט-אפים SilicoNegev

NeuroHELP, החברה שניצחה במקום הראשון, מפתחת מערכת המייצרת התראה לחולים כשעה לפני התקף אפילפטי

הוכרזו המנצחים בתחרות הסטארט-אפים SilicoNegev

תמונה: SilicoNegev

​ תחרות הסטארט-אפים הטכנולוגיים בדרום התקיימה זו השנה הרביעית, גם במציאות הקורונה, בזכות נחישות השותפים להפקת התחרות: עמותת Tech7, עמותת מט"ע, מרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועיריית באר שבע.

לגמר התחרות, בניצוחה של Tech7, העפילו שמונה סטארט-אפים הפועלים בנגב ונבחרו בקפידה מעשרות סטארט-אפים שנרשמו לתחרות. הסטארטאפים הגיעו מעולמות תוכן שונים והציגו פתרונות טכנולוגיים מרשימים. התחרות נועדה לקדם יזמים הפועלים בנגב ולהגביר את המודעות לצמיחת האקו-סיסטם הטכנולוגי בדרום, על בסיס השקעה בגובה 500,000 ש"ח הניתנת מדי שנה מעמותת מט"ע לסטארטאפ הזוכה.

NeuroHELP, החברה שניצחה במקום הראשון, מבוססת על טכנולוגיה שפותחה במעבדתו של פרופ' אורן שריקי, ממקימי המחלקה למדעי הקוגניציה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. החברה מפתחת מערכת המייצרת התראה לחולים כשעה לפני התקף אפילפטי וזכתה במענק בשווי חצי מיליון שקלים מטעם עמותת מט"ע. 

פרופ' אורן שריקי, סיפר עם הזכייה כי "יש לנו נבחרת נפלאה שמאוד מחויבת לפרויקט הזה, אנחנו רוצים להביא לנגב חזון שבאר-שבע תהיה לא רק בירת הסייבר, אלא גם בירת ה"Brain-tech". הקמנו כבר קהילת Brain-tech בבן-גוריון שהפכה לקהילה ארצית של 1,300 חברים. אני מאמין שהצמיחה של באר-שבע כמעצמת Brain-tech תתחיל מכאן ועוד כמה שנים תראו את התוצאות".

באירוע השתתפו בכירים רבים ביניהם: ביניהם: שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי; נשיא אונ' בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ; סגנית ראש עיריית באר שבע, חפצי זוהר; יו"ר עמותת מט"ע, גדעון שביט; יו"ר עמותת Tech7, יותם צוקר.

השר שי אמר: "בימי הקורונה אירוע זה הוא כל כך משמעותי. הרעיונות של אנשים כמוכם, החוצפה, האומץ והנחישות לצאת לדרך ולהקים מיזמים דווקא בימים משוגעים כאלו, הם הדברים שיגרמו לכלכלת ישראל לצעוד קדימה ואף בקצב מואץ יותר מכלכלות אחרות. יש בעיר אקו-סיסטם מדהים ונכון של חדשנות". 

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא האוניברסיטה, הוסיף כי "כבר חמישים שנה האוניברסיטה מובילה חדשנות בנגב. מה שמאפיין את קהילת הדרום שלנו זה היכולת לדמיין מציאות אחרת. לא היינו מצליחים לעשות את כל זה לולא השותפות המאפיינת אותנו והמבדילה אותנו ממקומות אחרים בארץ. כבר ארבע שנים אנחנו עושים את הבלתי-ייאמן וחוגגים את היזמות בדרום. אני מאוד מתרגש לשמוע את המיזמים של שמונת הפיינליסטים, מתוכם שלושה מהאוניברסיטה שלנו".

גדעון שביט, יו"ר עמותת מטע אמר כי: "עמותת מט"ע השקיעה עד היום כ- 2 מיליון ש"ח בסיליקונגב,  ואנחנו שמחים על כל שקל שהשקענו. השנה גם הובלנו ביחד עם שותפים נוספים אקסלרטור בקהילה הבדואית. בהזדמנות זו אני רוצה לקרוא למוסדות וחברות נוספים להשקיע בסיליקונגב - חשוב שיהיו עוד פרסים ועוד השקעות כדי שנוכל לצמוח ולטפח את נושא ההייטק שהוא מאוד משמעותי לעיר באר-שבע".

יותם צוקר, יו"ר Tech7: "לכל אחד פה יש את הסטארט-אפ שלו. טק-7 וסיליקונגב הם הסטארט-אפ שלנו. שצמח והפך לשותפות של כמה שחקנים ולאחת התחרויות המשמעותיות לא רק בדרום, אלא בכל בארץ, עם שלוש השקעות שכבר קרו. אנו מקווה שהזוכים כאן ימשיכו את סיפור ההצלחה". 

אולי יעניין אותך גם