איזה שיתופי פעולה אפשריים בין ישראל לבין האמירויות?

אנליסט אמירתי מעריך כי ביטחון סייבר, הגנת טילים, מערכות אלקטרוניות ועוד מהוות תחומים פוטנציאלים לשיתופי פעולה בין שתי המדינות, המפעילות פלטפורמות אוויריות זהות ורואות באיראן אויב

מטוסי F-16 אמירתיים במסגרת מטס משותף עם ארה״ב. צילום: Chris Drazgowski/US Navy/Handout via REUTERS

ביטחון סייבר, מערכות בלתי מאוישות אוטונומיות, כל טיס בלתי מאויישים, הגנת טילים, מערכות אלקטרוניות ואינטגרציה של מערכות - אלו תחומי שת"פ אפשריים בין איחוד האמירויות לבין ישראל, להערכתו של ריאד חוואג'י, מומחה לביטחון המזרח התיכון שמושבו בדובאי ומנכ"ל המכון לחקר צבאי של המזה"ת והמפרץ. הוא אמר את הדברים בראיון לאתר Defense News. תחום שת"פ אפשרי נוסף נעוץ בעובדה ששתי המדינות מפעילות פלטפורמות אוויריות זהות, מטוסי קרב F-16, ושתיהן רואות באיראן אויב, קובע חוואג'י.

חוואג'י סבור כי ההסכם עם איחוד האמירויות עשוי להביא לשיפור יחסי ישראל עם בחריין, עומאן וקטאר, "אולם אם נתניהו יחדש את תכניות הסיפוח, זה ירתיע מדינות אחרות מלצעוד בדרכו של איחוד האמירויות".

האתר מפרסם גם חוות דעת של  אראם נרגוזיאן, חוקר בכיר במכון ללימודים אסטרטגיים בינלאומיים, הסבור כי רכישת מטוסי F-35 על ידי איחוד האמירויות נכללת בהסכם QME בדבר שמירה על עליונות איכותית צבאית של ישראל, ולכן בשלב הנוכחי ארה"ב וישראל מודאגות מאפשרות כזו ומתנגדות לאספקת חמקנים לאיחוד האמירויות. אולם מדיניות זו עשויה להשתנות אחרי הבחירות בארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית