ים סין הדרומי: מחריפה המתיחות בין בייג׳ינג לוושינגטון

ארה״ב גינתה ניסוי טילים שערכה סין באזור השנוי במחלוקת, אשר את קיומו לא אישרה האחרונה אך גם לא הכחישה. למחרת הפליגה ספינה אמריקנית באזור והואשמה בחדירה למים הטריטוריאליים של סין ללא אישור

מסוק אמריקני ממריא מנושאת המטוסים ״רונלד רייגן״ בים סין הדרומי, יולי 2020. צילום: US Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Codie L. Soule/via REUTERS

בייג׳ינג שיגרה בשבוע שעבר סדרת טילים בליסטיים לים סין הדרומי, כחלק מפעילות צבאית שהיא מבצעת באופן שוטף באזור השנוי במחלוקת. גורמים ביטחוניים אמריקניים דיווחו לרשת סי.אן.אן, כי סין שיגרה ביום רביעי האחרון ארבעה טילים לטווח בינוני, בפעולה שגונתה ע״י הפנטגון כאחרונה בשורת פעולות של המדינה ״לתבוע שליטה בלתי חוקית על האזור הימי, פעולות המנשלות את שכנותיה״.

על פי הדיווחים, הטילים הגיעו לאזור איי פאראסל (איי סישה בסינית). דובר של משרד ההגנה הסיני אמר כי מדינתו ביצעה תרגילים ימיים בין צ׳ינגדאו שבצפון-מזרח המדינה לבין האזור המדובר, אך לא אישר או הכחיש את ניסוי הטילים.

במסגרת הסכסוך המחריף בין סין לארה״ב בנושא, הטילה האחרונה ביום רביעי סנקציות על אזרחים וארגונים ממשלתיים סיניים המעורבים בבנייה ובמיליטריזציה בים סין הדרומי. ביום חמישי, למחרת ניסוי הטילים, הפליגה ספינה צבאית אמריקנית סמוך לאיי פאראסל, במסגרת פעולות ״חופש ניווט״ שהיא מבצעת באופן קבוע כדי לערער על טענות השליטה הסיניות. ביום שישי האשימה בייג׳ינג את וושינגטון בחדירה למים הטריטוריאליים שלה ללא אישור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית