רוסיה חושפת את ההרמס: מע׳ נשק מונחית לטווח ארוך

לדברי החברה המייצרת, קיים סיכוי של כמעט 100% לכך שהטיל העל-קולי של מערכת זו יוכל להשמיד כל טנק מערבי. למערכת משגרים לשישה טילים, וכל טיל נושא ראש נפץ מפוצל עם 20 ק״ג של TNT

רוסיה חושפת את ההרמס: מע׳ נשק מונחית לטווח ארוך

תצוגת הנשק של רוסטק בפורום  Army 2020. צילום: מתוך אתר החברה rostec.ru

התאגיד הממשלתי הרוסי רוסטק חשף בשבוע שעבר את מערכת הנשק המונחית לטווח ארוך, ההרמס (Hermes), בפורום הצבאי והטכני הבינ״ל Army 2020 שנערך סמוך למוסקבה – כך פורסם בסוכנות הידיעות הממשלתית טאס״ס.

"בעקבות מחזור ניסויים מלא של ההרמס בשטחי הניסוי, תוך השמדת סוגים שונים של יעדים, המסקנה היא שמספיק רק טיל אחד של המערכת כדי לחסל באופן מהימן כל טנק מערבי קיים" – כך העיד נציג החברה המייצרת במהלך הצגת מערכת הנשק, והוסיף כי הסתברות ההשמדה הייתה 98-99%. יתר על כן, על פי הנציג, טיל ההרמס עלול לסטות מהיעד רק ב-50 ס"מ לכל היותר, אפילו כאשר הוא נורה לטווח מרבי של 100 ק"מ כאשר החימוש נע במהירות פי ארבעה ממהירות הקול.

המאפיין הבולט של המערכת החדישה הוא מודול לחימה קומפקטי עם משגרים לשישה טילים, אותו ניתן להרכיב על כל שלדה, כולל על רכבים משוריינים. כלומר, מערכת ההרמס יכולה לבצע מטח ירי נגד שישה יעדים בכל פעם. כל טיל נושא ראש נפץ מפוצל עם 20 ק"ג של TNT. מלבד מערכות השריון של האויב, טילי המערכת יעילים נגד רכבי פיקוד או מטה, מרכזי תקשורת ומחסנים. עוד כוללת המערכת מספר רחפני סיור והנחיה, המסייעים באיתור וציון היעד.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות