מפקדים חדשים לעוצבת ברעם ולגדוד שחף בעוצבת הגליל

אל״מ עומר כהן מחליף את אל״מ רועי לוי כמפקד עוצבת ברעם, סא״ל ענאן פארס מחליף את סא״ל דנה בן-עזרא כמפקד גדוד שחף

צילום: דובר צה״ל

ביום ה׳ האחרון נכנס אל״מ עומר כהן לתפקידו כמפקד עוצבת ברעם. טקס החילופים נערך בראש הנקרה במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם. אל״מ כהן החליף בתפקידו את אל״מ רועי לוי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים במכללה לביטחון לאומי. בנוסף, התקיים ביום ה׳ טקס חילופי מפקד גדוד שחף. סא״ל דנה בן-עזרא סיימה את תפקידה כמפקדת הגדוד, והוחלפה ע״י סא״ל ענאן פארס.
 
טקסי החילופים מתקיימים בתקופה דרוכה בגבול לבנון, בה צה״ל פועל בכוננות מוגברת מול כוונות חיזבאללה לפגוע בחיילים. תא״ל שלומי בינדר, מפקד עוצבת הגליל, התייחס לניסיון חיזבאללה לפגוע בחיילים באזור מנרה בשבוע שעבר, ואמר כי ״עם היוודע ניסיון הפיגוע הגבנו בחריפות וגבינו מהארגון מחיר משמעותי, מחיר שיש בו לסמן כי לא נאפשר לפגוע בתושבי הגליל ובחיילינו״.

עוד הוסיף תא״ל בינדר כי ״ארגון חיזבאללה הנאבק על מקומו בלבנון הסובל מהיחלשותה של איראן ונאלץ להתמודד עם חיצי ביקורת והאשמות קשות מבית ומחוץ, בוחר דווקא בעידן בו האנושות כולה נאבקת בנגיף הקורונה ומדינת לבנון עדיין מדממת בעקבות הפיצוץ הטרגי בנמל בירות, להעלות את גובה הלהבות בגבול הצפון. המסר שלנו אליו הוא חד וברור: נמשיך לא לאפשר זאת ונמנע את ניסיונותיו להישג מכל סוג שהוא באופן נחוש, מקצועי ונחרץ״.
 
מפקדת גדוד שחף היוצאת, סא״ל דנה בן-עזרא, אמרה כי ״לא שיערתי לעצמי שכך תראה השנה: אירוע ׳בין המצרים׳ שלאחריו הגדוד ביצע תכנית עבודה סדורה ומשמעותית על מנת להגיע מוכן להתרעה הבאה, מגפה עולמית ולקינוח ההתרעה הנוכחית שטרם הסתיימה. בין לבין התכוננו לחירום ולמלחמה, חווינו אירועים בגדר, אימונים מעצימים, מבצעים גדודיים ועוד. אין לאדם נכסים גדולים יותר מאשר האנשים שמקיפים אותו, ואני זכיתי לנבחרת של ממש״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית