חזית מול טורקיה: פגישת שרי ביטחון אירופאים ותרגיל ימי רב לאומי באזור קפריסין 

הפגישה של שרי הביטחון באיחוד האירופאי התקיימה על רקע תרגיל ימי המכונה "EYNOMIA" בו משתתפים חיילות אוויר וים של קפריסין, יוון, צרפת ואיטליה

חזית מול טורקיה: פגישת שרי ביטחון אירופאים ותרגיל ימי רב לאומי באזור קפריסין 

mod.gov.cy

אירופה, הרואה את המזרח התיכון כמקור גז לעשורים הקרובים, החליטה שאינה יכולה לעמוד מהצד לנוכח הפעילות האגרסיבית של טורקיה באזור. לאור המצב, התקיימת אתמול פגישה של שרי הביטחון באיחוד האירופאי. הפגישה התקיימה במקביל לפתיחת תרגיל אוויר-ים באזור קפריסין לו שותפים ארבע מדינות תחת השם "EYNOMIA ". 

פרסום של משרד הביטחון הקפריסאי, מגלה כי במסגרת הפגידה, החליטו קפריסין, יוון, צרפת ואיטליה "לחזק את הנוכחות הימית והאווירית המשותפת במזרח הים התיכון על מנת לשפר את הביטחון והיציבות באזור הרחב ולהבטיח ניווט חופשי."

הפגישה של המדינות התקיימה על רקע, כאמור, תרגיל ימי המכונה "EYNOMIA" בו משתתפים חיילות אוויר וים מארבע מדינות אלו. התרגיל מציין את תחילת היוזמה והיא מיושמת באזור הים בדרום קפריסין, בין התאריכים 26-28 באוגוסט 2020, כולל מגוון רחב של תרגילי חיל הים ותעופה וכן חיפוש והצלה, כך על פי הפרסום. 

"על מנת לשפר את הביטחון והיציבות באזור הרחב ולהבטיח ניווט חופשי, הוחלט על ידי ארבע המדינות לחזק את הנוכחות הימית והאווירית המשותפת במזרח הים התיכון, באמצעות יוזמת הקוורטט. היוזמה היא הדגמה מוחשית של ההבנה והמחויבות המשותפת לכללי החוק כחלק מהרצון להפחית הסלמה", נכתב בהודעת פתיחת התרגיל.

 

אולי יעניין אותך גם