חיל האוויר האמריקני מקצה 90 מיליון דולר למערכות אנטי-רחפנים

במסגרת החוזה חיל האוויר ירכוש את מערכת האנטי-רחפנים של חברת SRC Inc. ומרכיבי מערכת נלווים

U.S Air Force photo by Tech. Sgt. Kat Justen

חיל האוויר האמריקאי הודיע כי העניק לחברת SRC Inc. בחוזה בסך 90 מיליון דולר לתמיכה במאמצי חיל האוויר האמריקני ליצור מערכת אנטי-רחפנים משלו. האתר c4isrnet.com מדווח כי במסגרת החוזה שלא יעבור את תקרת 90 מיליון הדולר, חיל האוויר ירכוש את מערכת האנטי-רחפנים של SRC  ומרכיבי מערכת נלווים. SRC תספק גם שדרוגים, תחזוקה, תמיכה בהתקנה ותמיכה בעיצוב וניתוחי המערכת. העבודה על רכש זה  צפויה להסתיים באוגוסט 2028.

SRC תספק גם תחזוקה למוצריה המהווים חלק מהיישום של המערכות הבלתי-מאוישות למרחב הרב-סביבתי MEDUSA)). ה-MEDUZA היא מערכת שליטה ובקרה המחברת בין מספר מערכות אנטי-רחפנים ורכיבים קשורים לצורך איתור והפלת רחפנים. המערכת המקיפה הזו הותקנה לראשונה בבסיס האוויר אל דהפרה באיחוד האמירויות, כך על פי קפיטן בריג'יט פאלאסיוס, קמב"צית של טייסת כוחות הביטחון 380.

"משימת מערכת האנטי-רחפנים היא די ייחודית מכיוון שהיא עדיין מאוד חדשה עבור חיל האוויר," אמרה פלאסיוס. "המדוזה היא מערכת של טכנולוגיות מתקדמות המשמשות להבסת רחפנים. המטרה היא לתכנן מערכת מודלים הניתנת לפריסה מהירה באזורים עם איום רחפנים משמעותי על אנשי צבא או על משאבים. בסיס אלדהפרה הוא בסיס הבדיקה ליכולות אלו, ובו נמשיך לפתח את התוכנית להפעלת מערכות אנטי-רחפנים בעתיד. "

SRC היא החברה שעומדת מאחורי המערכת המשולבת להפלת רחפנים איטיים ונמוכי טיסה (FS-LIDS), אחת משמונה מערכות הביניים שאושרו על ידי משרד למערכות אנטי-רחפנים של הצבא האמריקני להשקעה ולפריסה בכל יחידות המטות המשולבים האמריקאים (וביניהן המערכת של החברה הישראלית סמארט שוטר). גם מערכת ה-MEDUZA אושרה על ידי המשרד לשימוש ביחידות השונות של המטות המשולבים וב-23 ביולי העניק הצבא לחברה חוזה של 426 מיליון דולר לפיתוח, ייצור, פריסה ותמיכה של מערכת FS-LIDS.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית