הוצג המטוס החשמלי העתידי של חה״א האמריקני

מטוס ה-HEXA הנו בעל 18 מנועים חשמליים, והוא ממריא ונוחת אנכית. המטוס, המיועד למשימות מיוחדות, נושא טייס אחד - אך גם מסוגל לטוס באופן אוטונומי בעת הצורך

הוצג המטוס החשמלי העתידי של חה״א האמריקני

מטוס ה-HEXA החדש. צילום: מתוך אתר חברת Lift Aircraft

מפקדי חיל האוויר של ארה"ב צפו בתחילת השבוע בטיסת ראווה של פלטפורמה חדישה: מטוס בעל מנוע חשמלי הממריא ונוחת אנכית, הנושא טייס אחד ומיועד למשימות מיוחדות, צבאיות ואזרחיות.

בתצוגה האווירית בטקסס צפו מזכירת חיל האוויר האמריקני, ברברה בארט, ראש מטה חיל האוויר, גנרל צ'רלס בראון, ומפקדי החיל. במרכז התצוגה עמד כלי הטיס  HEXA, תוצרת חברת  Lift Aircraft, שמונע על ידי 18 מנועים חשמליים ורוטורים לשמירת העילוי. לא נמסר כמה זמן הוא יכול לשהות באוויר. המטוסים טסים גם באופן אוטונומי כדי למנוע את הסיכון לטייסים במשימות מורכבות ובאזורים בלתי ידידותיים.

חיל האוויר מייעד כלי טייס אלו לצרכים צבאיים ואזרחיים, ובפרויקט זה כבר הושקעו 25 מיליון דולר. מנהל התכנית, קולונל נתן דילר, אמר

ל-Flight Global כי 15 יצרני פלטפורמות משתתפים בפרויקט, ועם כמה מהם כבר נחתמו חוזים. הצבא האמריקני מגלה עניין בכלי הטייס כדי לספק בעזרתם את צרכי החיילים בשטח, וכן עבור משימות חילוץ והצלה.

אולי יעניין אותך גם