אלביט משתתפת בפרויקט פיתוח שרת הפצת מידע לכלי טיס בצבא האמריקני

מטרת השרת המכונה "שרת זהה למשימות תעופתיות" היא להפיץ מידע מכלי טיס אמריקנים וביניהם

This work, Eagles in action at RAF Lakenheath [Image 11 of 11], by A1C Jessi Monte, identified by DVIDS,

ELBIT SYSTEMS OF AMERICA החברה-בת של אלביט מערכות בארה"ב, היא אחת משלוש חברות שישתתפו בתכנית עתידית של צבא ארה"ב CLOUD IN THE SKY, 'ענן בשמים', שמטרתה להתקין בכלי טיס אמריקניים, הנוכחיים ובעתידיים, שרת שיאסוף מידע, מודיעין ונתונים, יעבד אותם ויפיץ למשתמשים. השרת יהיה זהה בכל כלי הטיס וכך תושג קישוריות מבצעית.

 DEFENSE NEWS מדווח כי שלוש החברות שנבחרו ליטול חלק בתכנית הן אלביט ארה"ב, MERCURY SYSTEMS  ו-PHYSICAL OPTICS CORP. שלוש החברות אמורות בשלב הראשון לערוך מחקרים על השרת המכונה "שרת זהה למשימות תעופתיות" -  ANCS, כפי שמסר דובר הצבא דיוויד הילטון.

הצבא מתכנן לפתח עד שנת 2030 שני כלי טיס חדשים – מטוס תקיפה ואיסוף מודיעין ומטוס תקיפה ארוך טווח. בשני כלי טיס אלו, כמו בנוכחיים, במסוקי אפאצ'י, הכוונה היא שכל מטוס או מסוק ייהפך ל"ענן מוטס בשמים." לדברי דובר הצבא 13 החודשים הראשונים  יוקדשו לבחינה, מחקר, הערכה ובניית אב-טיפוס של השרת, ואחרי כן יגיע זמן הניסויים, עד 2024.

בסוף חודש יוני כבר התקיימו דיונים עם נציגי שלוש החברות. בצבא ארה"ב מסבירים כי הרעיון הוא לאפשר לכל כלי הטיס האמריקניים ללחום ולפעול בכל זירה ברחבי העולם. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית