אלביט ורפאל מחממות מנועים: ספרד הזמינה מאות נגמ"שים מג'נרל דיינמיקס

ספרד הזמינה מאות נגמ"שים של GD, כאשר אלביט ורפאל מתחרות על עמדת הנשק. 70% מכלל התוכנית תיוצר בערים טרוביה וסביליה בספרד

חברת ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשתיות אירופה הודיעה השבוע כי משרד ההגנה הספרדי העניק חוזה של 2.06 מיליארד דולר למיזם משותף של החברה עם חברת  Santa Bárbara Sistemas ועוד שלוש חברות נוספות לאספקת 348 רק"מי 8x8 גלגליים כולל תחזוקת הכלים והדרכה עליהם. שווי החוזה רק של חברות ג'נרל דיינמיקס וסנטה ברברה סיסטמס עומד על 870 מיליון דולר. התוכנית צפויה לגדול עד לכמות של כאלף כלי רכב.

הרק"מ, הקרוי "דרגון" על ידי הצבא הספרדי, מבוסס על הרק"מ 8x8 הגלגלי PIRANHA 5 מתוצרת ג'נרל דיינמיקס וכולל את כל הטכנולוגיות הלאומיות הספרדיות כפי נדרש על ידי משרד ההגנה הספרדי. זמן האספקה של הרק"מים עומד על שבע שנים.

"אנו מודים בכנות למשרד הביטחון הספרדי על אמונו בפלטפורמת הרכבים שלנו, היכולות ההנדסיות והתעשייתיות שלנו", אמר חואן אסקרינה, סגן נשיא ג'נרל דיינמיקס ומנכ"ל המיזם המשותף. "כשותף אמין, המיזם המשותף גא באמת לסייע לצבא הספרדי להגן על חיילים ספרדים ולשפר את הניידות האסטרטגית שלו באמצעות רק"מי 8x8 גלגליים חדישים." 

המיזם המשותף ייצר את רק"מי 8x8 הגלגליים באתרי חברת ג'נרל דיינמיקס בערים טרוביה וסביליה בספרד, בשיתוף שאר חברות המיזם הספרדיות, החברות Indra Sistemas, Sapa Placencia ו-Escribano Mechanical & Engineering. משרד ההגנה הספרדי התנה כי בכל תוכנית תעשייתית לאומית השתתפות התעשייה הספרדית צריכה להיות לא פחות מ-70% מכלל התוכניות.

המיזם המשותף הוקם כדי להבטיח כי כל היעדים והצרכים המבצעיים של הצבא הספרדי ומשרד ההגנה הספרדי יתקיימו במלואם וכדי לקיים את כל דרישות התוכנית התעשייתית של הממשלה.

נזכיר כי בתחילת החודש בוצע ניסוי ירי של הנגמ"ש עם שתי חלופות. עמדת Samson 30 של רפאל ו-Tizona של שת"פ בין אלביט, Navantia ו-EXPAL. ספרד טרם קיבלה החלטה איזו לקנות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית