מנכ"ל חדש לארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF)

סטיבן וויל ייכנס לתפקידו ב-16 בספטמבר ויחליף את האלוף (במיל') מאיר כליפי-אמיר בתום שש שנים בהן גויסו למעלה מ-570 מיליון דולר לרווחת חיילי צה"ל

מנכ"ל חדש לארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF)

סטיבן וויל. קרדיט: Mint Media

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) מודיע היום (רביעי) על מינויו של סטיבן וויל כמנכ"ל החדש של הארגון. וויל ייכנס לתפקידו באופן רשמי ב-16 בספטמבר ויחליף את האלוף (במיל') מאיר כליפי-אמיר, שהוביל את הארגון בשש השנים האחרונות. במהלך שנים אלו צמח הארגון, נפתחו סניפים חדשים ברחבי ארה"ב, פותחה אסטרטגיה ארוכת טווח וגויסו למעלה מ-570 מיליון דולר לרווחת חיילי צה"ל, בין השנים 2015-2019. 

נוכח הצמיחה של הארגון בשנים האחרונות והשאיפה להעמיק עוד יותר את הפעילות בקהילות נוספות ברחבי ארה"ב, יחד עם הצורך בקביעות ממושכת של המנכ"ל המכהן, החליטה הנהלת ה-FIDF על שינוי מבני ועל מינויו של מנכ"ל אמריקאי, לצד אלוף ישראלי במילואים. המנכ"ל ימשיך בפיתוח האסטרטגיה ארוכת הטווח של הארגון לצד טיפוח מעמדו החיוני של הארגון בקהילה הפילנתרופית בארה"ב. זאת במטרה להמשיך ולתמוך בתוכניות חינוך, רווחה ותשתיות עבור חיילי צה"ל, הפצועים ומשפחות השכול.

סטיבן וויל כיהן ב-11 השנים האחרונות כמנהל באיחוד האורתודוקסי (OU) בארה"ב. הוא למד ב'ישיבה יוניברסיטי' בניו יורק וסיים את לימודיו בסמינר התאולוגי על שם הרב יצחק אלחנן, הסמינר לרבנים. וויל, בעל תואר שני במנהל עסקים בבית הספר למנהל עסקים שטרן באוניברסיטת ניו יורק, החל את דרכו במישיגן ולאחר מכן בבוורלי הילס, קליפורניה, שם בנה והרחיב בצורה משמעותית את קהילותיו והקים תוכניות על מנת לאחד ולהשפיע על החברה.

לאחר מכן הוא כיהן כמנהל הבכיר באיחוד האורתודוקסי (OU). וויל הוא נואם מבוקש על ידי נשיאים, מושלים ובכירים נוספים ובעל מחויבות עמוקה למדינת ישראל, לקהילה היהודית ולתפקידם המרכזי של חיילי צה"ל כשומרי הבית. וויל מתגורר בניו ג'רזי עם אשתו, ולהם ילדים ונכדים.

"אני מבקש להודות לאלוף (במיל') כליפי-אמיר, על הובלתו האדירה את הארגון בשש השנים האחרונות", אמר הרב פיטר ויינטראוב, יו"ר FIDF. "מאמציו של כליפי-אמיר הביאו את הארגון לשיאים חדשים והעניקו השראה לעשרות אלפי תומכי ותורמי הארגון להירתם למשימה החשובה - לדאוג לחינוכם ורווחתם של חיילי צה"ל האמיצים. אנחנו שמחים ונרגשים לקבל את סטיבן וויל למשפחת FIDF ובטוחים כי ניסיונו וכישוריו יבואו לידי ביטוי בקידום הארגון ומטרותיו בקרב הקהילה בארה"ב – למען החיילים". 

מנכ"ל FIDF היוצא, האלוף (במיל') מאיר כליפי-אמיר, שהצטרף לארגון לאחר 33 שנות שירות בצה"ל, אמר: "אני אסיר תודה על הזכות שניתנה לי להוביל את הארגון הנפלא הזה בשש השנים האחרונות. כמי ששרת בצה"ל מעל לשלושה עשורים, האתגרים העצומים איתם מתמודדים חיילי צה"ל כמו גם הצרכים בתחומי החינוך והרווחה, מוכרים לי היטב.

"ליבי היה ותמיד יהיה עם חיילינו, שכולנו, בישראל ומחוצה לה, מצדיעים לגבורתם, מסירותם ותרומתם המכרעת לביטחונם של מדינת ישראל והעם היהודי כולו. אני גאה להיות חלק מארגון ה-FIDF, לחוות ולהוקיר את תרומתם האדירה של עשרות אלפי תומכי הארגון ולהוות בעבורם 'גשר' לצה"ל ולמדינת ישראל. אני מאחל לסטיבן וויל הצלחה במשימתו החשובה להוביל את הארגון לפסגות חדשות". 

מנכ"ל FIDF הנכנס, סטיבן וויל אמר: "זהו כבוד גדול עבורי להצטרף לארגון ה-FIDF, ארגון של מנהיגים ואנשי מקצוע שקשרו את חייהם בדאגה מתמדת לחיילי צה"ל. באמצעות תוכניות הרווחה והחינוך של הארגון, חיילי צה"ל יכולים להגן בגאווה על מדינת ישראל ולהבטיח את עתידה של המדינה ושל העם היהודי".

ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1981 על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה וחרט על דיגלו עשייה למען חיילי צה"ל. הארגון, המונה 24 סניפים, מגייס מעל 100 מיליון דולר בשנה ואחראי למיזמים שונים לרווחת החיילים בתחומי החינוך, הרווחה והתשתיות דוגמת מלגות ללימודים אקדמיים, סיוע לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, תמיכה בפצועי צה"ל ובמשפחות השכול, תמיכה בחיילים הבודדים, אימוץ חטיבות וגדודים ובניית תשתיות רווחה וספורט בבסיסי צה"ל השונים. 

אולי יעניין אותך גם