מצרים ביטלה חוזה לרכישת טילים מחברת דנל

זאת בשל חוסר יכולתה של החברה הדרום אפריקנית לספק את הערבויות הפיננסיות הנדרשות לעסקה, המוערכת בכ-267 מיליון דולרים. התקשורת המקומית מדווחת כי החוזה בוטל כבר בסוף השנה שעברה

צילום: Flash 285, commons.wikimedia.org

מצרים ביטלה חוזה עם חברת דנל דיינמיקס הדרום-אפריקנית לרכישת טילי קרקע-אוויר מסוג Umkhonto, בסך של כ-4.5 מיליארד ראנד (כ-267 מיליון דולר), לאחר שהאחרונה לא הצליחה לספק את הערבויות - כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית.

על פי דיווח באתר Mail & Guardian, חברת דנל, שסופגת הפסדים כבר כמה שנים, לא הצליחה לקבל די ערבויות מבנקים או ממוסדות פיננסיים אחרים עבור העסקה, שבוטלה על ידי מצרים בסוף 2019. מצרים מעוניינת לרכוש 96 טילי קרקע אוויר עבור פריגטות ה-Meko 200 שרכשה מחברת טיסנקורפ הגרמנית.

״בעסקאות כאלה, המקדמה היא למעשה כמו פיקדון, ועל היצרן - במקרה זה דנל - להחזיר את רובו, או אפילו כולו, אם הוא אינו עומד בתנאי האספקה״, אמר לאתר מומחה ההגנה הדרום אפריקני דארן אוליבייה. ״כדי להבטיח שזה יקרה, כמעט כל מדינה מתעקשת על בנק שיוכל להבטיח את התשלום. אבל בגלל מצבה הכלכלי הרעוע של דנל, אף בנק מקומי לא מוכן היה לספק כל ערבות לגבי המקדמה, אפילו במצב ישיר כמו זה. הם חוששים כי לא תוכל לספק את שהבטיחה בגלל מחסור נוסף בכסף״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית