אור לגויים: שיח פוליטי בטוויטר מנצל את מקרה האונס הקבוצתי באילת 

השיח הפוליטי בישראל בטוויטר שובר שיאים - אין פרות קדושות והכל מותר שזה מגיע לפוליטיקה מקומית. אז מה בדיוק מדינת ישראל רוצה לתקן בחו"ל? 

bigstock

בעוד מדינת ישראל מנסה לעכל את מקרה האונס הקבוצתי המזעזע באילת של קטינה, חשבון בטוויטר בשם "רונית הביביסטית", ככל הנראה מזוהה עם הימין הפוליטי, משתמש במקרה לנגח את השמאל.  מאוחר יותר פרסם החשבון הודעה המגנה את מעשה האינוס. 

השיח החל עם חשיפה של עיתונאי בשם ‏‏‏‏אלמוג בן זיקרי כתב הדרום בעיתון הארץ בנוגע למקרה האונס באילת. על פי בן זיקרי, החשודים שנעצרו בגין המקרה , כולם, תושבי מועצה אזורית לכיש. בעקבות הגילוי, "רונית הביביסטית" לקחה את נתוני ההצבעה של מושב לכיש (לא את של המועצה כולה), וטענה: "אמרתי לכם שמאלנים." בתגובות, גולש בשם Amir Schiby הלך לבדוק יישובים נוספים במועצה, וגילה כי במושב עוצם, נוגה, זוהר ונהורה - בכולם זכה הימין ברוב הקולות. כולם יישובים במועצת לכיש. 

מאוחר יותר "רונית הביביסטית" פרסמה פוסט המגנה את האונס. "הבהרה: אנסים הם מנוולים ובני תשפוכת השטן, אם הם מימין או משמאל, חרדים, חילונים או ערבים רק שכל השבוע השמאל קבע שהאנסים הם ביביסטים, טינף על מחנה שלם רק כדי להכתים. אני תמיד מחזירה ואין לי בעיה להיכנס לרפש שלהם, במיוחד כשיש לי רסיסי.. יאללה, נקווה שבפעם הבאה יוקיעו ויסתמו בלי לשייך." 

בלי קשר לאיזה מחנה פוליטי אתם משתייכים, ההתכתבות המסוימת ממחישה את אופי השיח המתנהל בסצינת הטוויטר הישראלית. אין פרות קדושות - גם לא אונס קבוצתי, כאשר זה מגיע לפוליטיקה ישראלית. 

זאת, כאשר במקביל הממשלה, דרך המשרד לעיניינים אסטרטגיים, משקיעה הון ב"תיקון" השיח בחו"ל נגד יהודים. אולי לפני שניגשים לתקן את שיח השנאה בחו"ל, כדאי שהכנסת ומשרד החינוך יסתכלו פנימה - על הסצינה המקומית בארץ. אם בארץ הכל מותר, ואין גבולות מוסריים לשנאה בין יהודים בטוויטר, אז מה רוצים לתקן? 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית