EchoCare הישראלית פיתחה מערכת ניטור חולים מבוססת מכ"מ

החברה ביצעה סדרת ניסויים ממושכת של המערכת בארה"ב, יפן, אוסטרליה וישראל. ביפן, EchoCare משתפת פעולה עם SMK Corporation, יצרן יפני מוביל של רכיבים

https://youtu.be/OeB3SRLpiAA

חברת EchoCare Technologies החלה בייצור של המערכות שפיתחה, לניטור ביתי של קשישים, ללא מצלמות הפולשות לפרטיותם. בעקבות ניסויים מוצלחים ביפן ואוסטרליה, ועל רקע הקורונה, החברה מדווחת על עלייה בביקושים למוצר, הפועל על בסיס טכנולוגיית רדאר פורצת דרך. בנוסף, מערכות ECHO של החברה מותקנות בימים אלה בבתי חולים בישראל, במחלקות קורונה ומחלקות פנימיות, על מנת לנטר חולים עם קשיי נשימה.

"משבר הקורונה הדגיש את הצורך בפתרונות כמו מערכת ECHO. קשישים בעת הנוכחית נמצאים יותר לבדם כתוצאה מריחוק חברתי, מה שמגביר את הביקוש לניטור שלהם מרחוק, מבלי להטריד אותם  במכשירים לבישים או מצלמות שחודרות לפרטיות", אומר רפי זך, מייסד, מנכ"ל וסמנכ"ל פיתוח, EchoCare. "לפני המשבר, שוק הניטור הביתי מרחוק הוערך בכ- 15 מיליארד דולר, אבל עכשיו הוא צומח במהירות." 

Echocare פיתחה מערכת לניטור ביתי של קשישים ללא חדירה לפרטיותם, שמגלה ומתריעה באופן אוטומטי על מגוון מצבי חירום או מצבים חריגים בבית הקשיש. המערכת, המחוברת לענן, מזהה מגוון מצבי נפילה, אחת הבעיות השכיחות ביותר, כמו גם מצבים של מצוקה נשימתית, טביעה באמבטיה ומצבים אחרים החורגים מהשגרה. בנוסף, המערכת מצביעה על פוטנציאל להידרדרות בבריאות הקשיש, ע"י ניטור וניתוח הפעילויות היום-יומיות שלו. כפתרון מבוסס רדאר, המשתמש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המערכת מספיקה לכיסוי דירה  סטנדרטית בדיור מוגן (כולל ניטור דרך קירות) באמצעות מכשיר אחד יחיד.  

החברה ביצעה סדרת ניסויים ממושכת של המערכת בארה"ב, יפן, אוסטרליה וישראל. ביפן, EchoCare משתפת פעולה עם SMK Corporation, יצרן יפני מוביל של רכיבים לתעשיית הטלקום והציוד האלקטרוני. שתי החברות השלימו לאחרונה ניסויים בחדרי אמבטיה ודירות של לקוחותיה של SMK ביפן. 

"כ-17,000 תאונות קטלניות מתרחשות מדי שנה בחדרי אמבטיה ביפן" אמר טסו הרה (Tesuo Hara), מנהל וסגן נשיא בכיר ב - SMK Corporation. "יצרני חדרי אמבטיות, ספקים של שירותי אבטחה ביתית ומוסדות סיעודיים מביעים עניין רב בפתרון של EchoCare. המערכת ענתה גם על רוב הדרישות של הלקוחות בסביבה המאתגרת של חדרי האמבטיה ביפן (הבנויים מקירות מתכת ומייצרים רעש חזק מהמים באמבטיה)". המערכת של Echocare קיבלה הסמכת Type Approval ביפן ב-2019. 

באוסטרליה, רשת הדיור המוגן Lifeview ממלבורן התקינה את המערכת בבתי הרשת, וניטרה בהצלחה את מצבם של הקשישים בכל רגע במהלך היום: בזמן הטיפול האישי, בזמני שינה או פעילות. החברה מתכוונת להתקין את המכשיר בכל המתקנים שלה.   

שוק צומח נוסף עבור EchoCare הוא מערכת הבריאות. לאחרונה התחילה החברה להתקין את המערכת שפיתחה בבתי חולים בישראל כדי לנטר חולים הזקוקים להנשמה. המערכת הותקנה במחלקות הקורונה בבתי החולים, כמו גם במחלקות פנימיות, כדי לאתר מצוקה נשימתית בקרב החולים. המערכת מתאימה להתקנה בתקרה וכך מייתרת את חיבור החולה למכשירים, ומאפשרת להקצות את מכשירי ההנשמה לחולים קשים בלבד. 

Echocare נוסדה ע"י רפי זך, מנכ"ל וסמנכ"ל פיתוח, וד"ר יוסי קופמן, מנהל בכיר. יחד, הם בנו צוות מומחים עם ניסיון רב-תחומי של מעל 125 שנים בטכנולוגיות רדאר, תוכנה, חומרה, עיבוד אותות, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. החברה שנוסדה ב-2015, עשתה את צעדיה הראשונים ב"אינקוביט", חממת הדיפ-טק של אלביט מערכות, וכיום פועלת מפארק המדע בנס ציונה. בין משקיעי החברה: אינקוביט, Centrica Innovation (בריטניה), Lifeview (אוסטרליה), קבוצת תגבור הישראלית, ושני משקיעים פרטיים נוספים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית