דעה: זה משרד הביטחון ופיקוד העורף - מול 15 מנדטים

המאבק בנגיף הקורונה הפך פוליטי. בעוד פיקוד העורף מיישם את תכנית המצפן לעצור את שרשרת ההדבקות - המפלגות הדתיות רוצות לפתוח טיסות לאוקראינה

משרד הביטחון \ אריאל חרמוני

בעוד פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו ופיקוד העורף בשיתוף הרשויות המקומיות ,משרד הבריאות והאוצר מנסים להפחית את התחלואה באמצעות פיילוט תוכנית המצפ"ן, ראשי המפלגות הדתיות, ש"ס ויהדות התורה, רוצים לפתוח את השמיים לאומן באוקראינה. משמעות הדבר היא שעשרות אלפי אנשים יטוסו לאומן, וייתכן ויחזור חולים ארצה בקורונה. אם זה יקרה, כל המאמצים של פיקוד העורף ירדו לטימיון בהקשר עצירת שרשרת ההדבקה. 

על פי פרסומים בכלי תקשורת בארץ, מנהיגי ש"ס ויהדות התורה, המחזיקים כ-15 מנדטים, מפעילים לחץ על ראש הממשלה לפתוח את הטיסות לאומן. מולם, גמזו מתנגד. גנץ שומר על שתיקה. המלחמה בשרשרת ההדבקה הינה מלחמה מסונכרנת. לא ייתכן כי גורם אחד יפעל לצמצום שרשרת ההדבקה, ואילו גורם אחר יפעל להרחיב אותה. אבל, למציאות בישראל חוקים משלה. 

משרד הביטחון יכול לצעוק לשמיים. בפועל, שר הביטחון הוא יריב פוליטי של נתניהו, והמדינה נמצאת בימים אלו, ככל הנראה, לקראת בחירות נוספות. ובימים אלו, ל-15 מנדטים יש השפעה מי יהיה ראש הממשלה הבא. פיקוד העורף כגורם ביצוע, נקלע לסערה הפוליטית. כנראה גנץ ונתניהו לא סתם שומרים על שתיקה בנושא הטיסות לאוקראינה. 

פיקוד העורף, כפיקוד צבאי, אמנם אינו מעורב בפוליטיקה, אך האנשים שעובדים ימים כלילות למנוע הדבקות, חלקם בסדיר וחלקם במילואים, סביר שמרימים גבה לאור הבקשה של המפלגות הדתיות לפתוח את השמיים לאוקראינה בעת זו. מחד יש אנשים שכל מעשיהם בחודשים האחרונים הוא לתמוך באוכלוסיה חולה ובקטיעת שרשרת ההידבקות במטרה לאפשר למשק להתנהל בצורה נורמלית ככל הניתן. מאידך, יש אנשים באותה מדינה שרוצים לבצע מהלך שעתיד להגביר את כמות הנדבקים בנגיף. 

ואם אפשר להסתכל על הפרדוקס הזה בלי הפוליטיקלי קורקט, רק על המספרים, אזי כדאי לבחון את הערים האדומות. על פי משרד הבריאות, אזורי התפשטות העיקריים הם בישובים של הציבור הדתי והערבי. ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית מובילות את הטבלה נכון לרגע כתיבת שורות אלו. 

אין ספק כי הלחץ של המפלגות הדתיות לפתוח את הטיסות לאומן מתנגש עם האינטרסים של משרד הביטחון ופיקוד העורף. גם אם אף גורם רשמי לא יגיד זאת רשמית - פיקוד העורף מתמודד מול אויב מסוג אחר, פוליטי במהותו - 15 מנדטים, בתקופת טרום בחירות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית