משרד התקשורת מנסה להפחית את החשש מפריסת דור-5 ברשויות מקומיות

המשרד קיים פגישה ראשונה עם ראשי שלטון מקומי בשל לחצים המופעלים כלפיהם באופן מאורגן על ידי מתנגדי דור 5
 

דוברות הכנסת \ עדינה ולדמן

לאחר שבחודשים האחרונים קיים שר התקשורת, חבר הכנסת יועז הנדל ביקורים ברשויות המקומיות, הורה השר על קיום סדרת הכנסים, שמטרתם הצגת ארגז הכלים הרחב בתחומי התקשורת השונים שקיים לכל ראש רשות בישראל. בשבועות הקרובים יתקיימו כנסים נוספים לראשי מועצות מקומיות ולראשי ערים במתכונת דומה, על מנת לפתוח דלת במשרד ולאפשר ממשק ישיר של שיח והתייעצות בכל הנוגע לתחומי העשייה של המשרד.

מדברי שר התקשורת: ״משבר הקורונה ממחיש למקבלי ההחלטות ולציבור הישראלי את חשיבותה של תשתית תקשורת מתקדמת כמנוע צמיחה ומענה מחייב לרפואה, למידה ועבודה מרחוק. התהליך של משרד התקשורת יחד עם ראשי הרשויות יאפשר לקצר תהליכים ולמצוא פתרונות מהירים ונגישים לשירותי תקשורת מתקדמים ואיכותיים".

במהלך הכנס, שהתקיים במעמד השר, מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין ויו"ר (יושב ראש) מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ראשי הרשויות שוחחו עם בכירי המשרד שסקרו בפניהם את תחומי האחריות והיכולות בתחומי העיסוק השונים. בתחומי התקשורת הנייחת, ראשי הרשויות נחשפו לתהליכי קידום הנחת תשתיות מתקדמות וסיבים אופטיים, יחד עם היתרונות שהם יכולים לספק והסיוע שהמשרד מציע בנושא. 

בתחומי התקשורת הניידת הוצגו בפני ראשי הרשויות פתרונות שונים כגון שימוש בגלים מילימטריים, כפתרון תשתיתי לאזורי בנייה במרחב כפרי וביישובים שלא קיימת בהם תשתית אופטית, כמו גם בקמפוסים ובשטחים ציבוריים, וכן כאמצעי לקידום תשתיות ערים חכמות ובטוחות. אמצעים אלה יכולים לשמש את ראשי הרשויות בקידום התשתיות בבתי הספר, במוסדות הציבור השונים ובשיפור השירות שהם מספקים לתושבים, וכן לשיפור שירותי התקשורת שמקבלים התושבים עצמם

מדברי מנכ"לית משרד התקשורת בסיכום הכנס: "משרד התקשורת פועל על מנת למצוא פתרונות לאפשר פרישת תשתיות ולהנגיש מידע לגבי נושאים תכנוניים בכל הקשור לתחום פיתוח התשתיות, המשרד רואה את עצמו מחוייב להעניק לכם את כל האמצעים על מנת לקדם ולהאיץ פרישת תשתיות תקשורת מתקדמות בכל הארץ"

שי חג׳ג׳ יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים, בירך על היוזמה לקיים מפגש של ראשי המועצות עם אנשי משרד התקשורת, לדיון בפריסת אנטנות סלולאריות דור 5. ״אין חולק על הצורך, בעידן הזה, לייעל ולשפר את תעבורת הנתונים הסלולאריים. הדבר חיוני לתעשייה, לתקשורת וגם לקידום מערכת החינוך. הכינוס הזה חשוב גם כדי להציג נתונים של ממש על משמעות הפריסה של האנטנות על הסביבה וכדי להזים שמועות ונתונים כוזבים המופצים בציבור״.

 במהלך הכנס העלו מספר ראשי רשויות דאגה בכל הנוגע ללחצים המופעלים כלפיהם באופן מאורגן על ידי מתנגדי דור 5. מנכ״לית המשרד התייחסה לנושא בהרחבה: ״קיימת הרבה דיסאינפורמציה ושמועות בנוגע לדור 5 והמשרד יסייע בהסברה בנושא. משרד התקשורת והמשרד להגנת הסביבה רתומים לעניין באופן מלא, שבוע שעבר השתתפנו בוועדת תכנון ובנייה בעיריית חיפה ובחודשים האחרונים קיימנו מפגשי זום עם עוד 15 רשויות בנושא זה. 

"החשש מדור 5 קיים אך אינו מוצדק, מדובר בשיפור טכנולוגי שעל פי כל הנתונים הקיימים ברשותנו צפוי דווקא להפחית את סכנת הקרינה, משרד התקשורת יעמיד לרשותכם באופן שקוף ונגיש את כל הנתונים בנושא וכבר היום ניתן למצוא באתר המשרד חומר רב בנושא״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית