צה"ל מקים מערך סייבר עצמאי תחת חטיבת ההגנה באגף התקשוב

המערך יהיה אחראי על תהליכי פיתוח, כשירות מבצעית והתמקצעות מגני הסייבר

צילום: דובר צה"ל

אתמול (ד') הוקם מערך סייבר תחת חטיבת ההגנה באגף התקשוב וההגנה בסייבר. עד היום הזרועות והאגפים היו אחראים על הכשרות הסייבר ופיתוח כוח האדם בגזרתם. כעת, המערך יהיה אחראי על תהליכי פיתוח, כשירות מבצעית והתמקצעות מגני הסייבר.

הקמתו ומיסודו של מערך ההגנה בסייבר בצבא מדגיש את התלות והקשר הרב-זרועי והרב-מימדי המתבקש על מנת להבטיח את עליונותינו במרחב הקיברנטי, לטובת שימור חופש הפעולה ורציפות התפקוד המבצעי של צה"ל. כמו כן, המיסוד של המערך הינו מרכיב הכרחי ומשמעותי בפיתוח כשירות יכולות אנשי המערך בכלל זרועות צה''ל לביצוע משימת ההגנה במרחב זה. לאנשי מערך ההגנה חשיבות ואחריות רבה בהגנה, מניעה, וסיכול פעילויות תקיפה במימד הסייבר במטרה להגן על התהליכים והיכולות המבצעיות של צה''ל. 

מדברי ראש אגף תקשוב, אלוף ליאור כרמלי: "אל מול איומי הסייבר הרבים החלטנו להקים את מערך ההגנה בסייבר הצה"לי. מדובר במערך מקצועי ייחודי, רב זרועי, המהווה מרכיב הכרחי במשימת ההגנה להבטחת עליונות צה''ל. הקפידו לשתף ידע ולהעשיר אחד את השני. יחד נייצר מערך הגנה אפקטיבי לקהילת סייבר צה"לית שיכולה להתמודד מול כל אתגר".

מדברי ראש חטיבת ההגנה בסייבר, תת-אלוף ד': "היום הוקם מערך הגנה אפקטיבי, מקצועי ומבצעי. מאפייני המימד הקיברנטי מחייבים אותנו לעבודה רב- זרועית תוך שותפות ורעות. רק אם נשכיל לעבוד יחד נצליח לשמר את חופש הפעולה המבצעי של צה״ל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית