ממשלת ישראל אישרה לרשות החדשנות תקציב נוסף לתמיכה בהיי-טק

התקציב הנוסף של 390 מיליון ש"ח נועד להגדלת ההשקעה הממשלתית בחברות הייטק קטנות ובנוניות
 

bigstock

ממשלת ישראל אישרה לרשות החדשנות תקציב נוסף של 390 מיליון ₪ שנועד להגדלת ההשקעה הממשלתית בחברות הייטק קטנות ובנוניות. תוספת התקציב תאפשר לרשות להאריך את תקופת ההגשה לערוץ המענקים המהיר עד לתאריך 19 בנובמבר, 2020.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "הערוץ המהיר הינו אחד מסדרת כלים אפקטיביים שהשקנו כמענה למשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה ממגפת הקורונה שמטרתו לסייע בהתאוששות מואצת להייטק. הרשות מעוניינת לתמוך בחברות טובות שיש להן סיכוי לשרוד את המשבר, אולם נקלעו למצב בו נוצר להם קושי לגייס כסף או לבצע מכירות. הרחבנו משמעותית את מעגל התמיכה לחברות שיכולות להיעזר במענק שלנו כדי לשרוד והתחייבנו להשלים את תהליך הבדיקה וקבלת ההחלטות עד לטווח של 4 שבועות".

 במסגרת ערוץ זה תומכת הרשות בחברות אשר מפתחות מוצרים חדשניים עם נכסים משמעותיים וסיכויי הצלחה גבוהים בטווח הארוך, אך בעלות יתרת מזומנים קצרה (Short Runway). השקעה זו מאפשרת לחברות לצלוח את המשבר, ולהוות נדבך משמעותי במנוע הצמיחה המרכזי של המשק הישראלי וביציאה ממנו.

כאמור, בעקבות הדרישה הגבוהה לערוץ מענקים זה הגמישה הרשות את תנאיו, אפשרה לחברות נוספות להגיש ואף האריכה בחודשיים נוספים את מועדי ההגשה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית