כוכבי עולה למתקפה: בנושאי ביטחון - אין ממשלה בלבנון

"ממשלת לבנון מפריעה למילוי משימותיו של יוניפי"ל. היא כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה", אמר הרמטכ"ל בטקס חילופי מפקד מפקדת העומק

דובר צה"ל

"דוגמה מובהקת להשתלטות האויב על העומק היא חזבאללה, שהפך לצבא טרור, הפועל בביירות ובבקעא בנוסף לכל דרום לבנון. הוא מפר ברגל גסה את הדין הבין לאומי, ואת החלטה 1701 של מועצת הביטחון", אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בטקס חילופי מפקד מפקדת העומק. 

"הוא [חיזבאללה] ממשיך להתעצם, להתחמש בנשק מדויק ולנסות לפגוע במדינת ישראל. הניסיון האחרון להוצאת פיגוע בגזרת הר-דב רק ממחיש את היותו ארגון טרור הפועל בחסות אדישותה והתבטלותה של ממשלת לבנון - חזבאללה צובר אמל"ח ויכולות בדרום לבנון בניגוד להחלטה האוסרת על נשק לא ממשלתי מדרום לליטאני, ומונע פיקוח מכוחות יוניפי"ל. 

"בנושאי ביטחון אין ממשלה בלבנון. היא כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה, ואפשרה לו לרוקן מתוכן את החלטה 1701. המנדט שניתן ליוניפי"ל על מנת לאכוף את ההחלטה חסר משמעות ואינו מרתיע את חזבאללה או את מדינת לבנון. יותר מכך ממשלת לבנון אפילו מפריעה למילוי משימותיו של יוניפי"ל - ובדיוק כפי שלא עשתה דבר עם מצבורי האמוניום כך היא חסרת מעש מול עשרות אלפי הטילים הנמצאים בכפרים, מתחת לבניינים ובמחסנים שבאזורי המגורים. 

"פעולתו של כוח יוניפי"ל אינה אפקטיבית במתכונת הנוכחית והגיעה העת להגביר באופן ניכר את המשאבים והסמכויות הניתנות לו. לצד זאת, חובה לתבוע מממשלת לבנון למשול, לשלוט ולהשתלט על הנעשה בלבנון מבחינת טרור ונשק. האירועים האחרונים בזירות השונות מהווים תזכורת לנפיצות האזור ולחשיבות של המוכנות של צה"ל דריכותו וכשירותו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית