רפאל מנסה לזכות בעסקת הסטרייקרים של צבא ארה״ב

מדובר בעסקה להתקנת תותחי 30 מ״מ על הרק״מים. על פי דיווחים, משתפת רפאל פעולה עם פראט מילר ואושקוש האמריקניות. הצבא מסרב לתת פרטים על ספקים או על שינויים בצוותים

צילום: US Army/Wikimedia

האתר Janes מדווח כי רפאל משתפת פעולה עם החברות פראט מילר ואושקוש על מנת לנסות ולזכורת בעסקת ענק של רכישת רק"מי סטרייקר, המצוידים בתותחי 30 מ״מ, על ידי הצבא האמריקני.  

לאחר הארכת תאריך היעד בחודשיים וחצי, אמורות כל ההצעות למכרז מערכות הנשק בקליבר בינוני (MCWS) להגיע לצבא ב-24 באוגוסט. למרות שספקים רבים סירבו לענות אם הם עדיין מתמודדים, לאתר Janes נודע ממקורות רבים ונפרדים, כי פראט מילר כבר לא עובדת יחד עם חברת CMI Defense וכי כעת היא מטילה את כל משקלה בשיתוף פעולה עם רפאל ואושקוש לגבי ההצעה למכרז זה.

הצבא סירב להגיב על השינויים בציוותים ואמר כי כל מידע על ספקים נחשב לרגיש מאוד. "ארה״ב אינה נותנת הנחיות לספקים בנוגע למי להצטרף לצרכי שיתוף פעולה, או באילו מערכות יש להשתמש כדי להגן על הגינות התחרות", אמרה אשלי ג'ון, ראש ענייני הציבור והקונגרס של מנהלת תכנית מערכות קרב יבשתיות.  

במסגרת התחרות, רוצה הצבא לבחור צוות שיתאים תותחי 30 מ"מ להתקנה על רכבי סטרייקר. תכניות הצבא דרשו גישה דו-שלבית, שתתבצע במקביל, הכוללת תכנון אינטגרטיבי כדי לסייע בפיתוח דרישות ואסטרטגיית הרכישה, ובקשת להצעה נפרדת של רכבי Stryker MCWS. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית