אוסטרליה משקיעה 932 מיליון דולר בכטב"מ ימי חדש

זאת כדי לשפר את המודעות המצבית בטווח הימי העצום של היבשת. משרד ההגנה האוסטרלי יתחייב  לתקציב השקעות בן חמש שנים כדי לעמוד במטרה של שדרוג היכולות הימיות עד לשנת 2024

הספינה ״אדלייד״ של הצי האוסטרלי המלכותי. צילום: REUTERS/Romeo Ranoco

ממשלת אוסטרליה תשקיע עד ל-932 מיליון דולרים בתוכנית פיתוח של כטב"מ חדש, במטרה לשפר את המודעות המצבית בטווח הימי העצום של היבשת ולשדרג את היכולות הימיות עד לשנת 2024, כך על פי הודעה רשמית של משרד ההגנה.

שרת ההגנה, לינדה ריינולדס, אמרה כי הביטחון הלאומי מצריך יכולות פיקוח ימיות מובילות כדי להתאים טוב יותר לתחום הימי המורכב והמשתנה במהירות. לדבריה, "כפי שמפורט בעדכון האסטרטגי להגנת 2020, אוסטרליה נמצאת בלב סביבה אסטרטגית דינמית. עכשיו, יותר מתמיד, דרושה לביטחון אסטרטגיית רכישה מהירה בכדי לנצל את הטכנולוגיה החדישה ביותר. רכישה זו מבשרת על יכולות של מודיעין, מעקב, סיור ורכישת מטרות, כדי להבטיח שאוסטרליה תעמוד בקצב בתחום הטכנולוגי המתפתח במהירות".

האתר Naval News מציין כי באמצעות תכנית זו, מתכנן משרד ההגנה האוסטרלי לרכוש כטב"מים במשקל 35 עד 300 ק״ג, אשר ישפרו את המודעות והתגובה המצבית של ספינות הצי המלכותי. כדי לעמוד בקצב פיתוח מהיר של טכנולוגיה בתחום זה, יתחייב משרד ההגנה יתחייב  לתקציב השקעות בן חמש שנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית