בקרוב בפיליפינים: רחפן הת'ור של אלביט השלים מבחני הכשרה סביבתית

מבחני ההסמכה הסביבתית מדדו את העמידות התפעולית ה-Thor במגוון תנאים סביבתיים קיצוניים ואת יכולתו לעמוד בדרישות הלחץ הפיזי במסגרת תקן MIL-STD-810

בקרוב בפיליפינים: רחפן הת'ור של אלביט השלים מבחני הכשרה סביבתית

צילום: אלביט

חברת אלביט מערכות הישראלית הודיעה כי ה-ת'ור (Thor), רחפן רב-רוטורי להמראה ונחיתה אנכית מתוצרתה, סיים בהצלחה סדרת מבחני הכשרה סביבתית לקראת מסירתם של יותר מאלף יחידות לצבא בדרום מזרח אסיה. כזכור, ב-6 באוקטובר 2019 הוענק לחברת אלביט חוזה בשווי 153 מיליון דולר לאספקת מערך כטב"מים רב-שכבתי לצבא בדרום-מזרח אסיה, כולל למעלה מ- 1,000 יחידות Thor.

מבחני ההסמכה הסביבתית מדדו את העמידות התפעולית ה-Thor במגוון תנאים סביבתיים קיצוניים ואת יכולתו לעמוד בדרישות הלחץ הפיזי במסגרת תקן MIL-STD-810. הבדיקות הדגימו את יכולתו של THOR לשמור על יכולת הפעלה בטמפרטורות הנעות ממינוס 40 מעלות צלזיוס עד 65 מעלות צלזיוס, להתמודד עם גשם סמיך ועם תנודות רוח  חזקות, ולגלות עמידות לחדירה ונזקים כתוצאה ממשבי חול ואבק.

רחפן ה-Thor מיועד למשימות מעקב וסיור ביבשה ובים. ה-Thor הוא בעל הנעה חשמלית, מסוגל לשאת עד שלושה ק"ג מטענים ובעל יכולת משך טיסה של עד 75 דקות של פעולה, טווח מקסימלי של 10 ק"מ ותקרת טיסה של עד 2,000 רגל.