רשות החדשנות ומשרד הדיגיטל משיקים את ממשל-טק 2020

המסלול לעידוד החדשנות הטכנולוגית במגזר הציבורי מתמקד השנה במגפת הקורונה ומזמין חברות לענות על אתגרים טכנולוגיים בנוגע לפתיחת שנה״ל, שיפור שירותים בפריפריה, שמירה על רצף טיפולי ועוד

BIGSTOCK/ Copyright: World Image

רשות החדשנות ומשרד הדיגיטל הלאומי משיקים, זו השנה החמישית, את מסלול ממשל-טק לעידוד חדשנות טכנולוגית במגזר הציבורי. המסלול נועד לעודד תאגידים וארגונים ללא מטרות רווח המציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחומי חינוך, בריאות, רווחה, כלכלה, משפטים, שלטון מקומי ועוד.

הקול הקורא של המסלול לשנת 2020, בתקציב של 10 מיליון ש״ח, מזמין חברות לזהות ולענות על אתגרים ציבוריים הדורשים מענה ותמיכה טכנולוגיים – בייחוד לנוכח משבר הקורונה, המציף את הצורך לחזק את יכולותיהם של המגזר הציבורי והגופים הממשלתיים בניהול המשבר ובבניית חוסן חברתי ליום של אחרי.

בין האתגרים להם נדרש מענה: שמירה על רצף הטיפול בתקופת מגפת הקורונה; פתרונות להכשרה ופיתוח מקצועי לאנשי חינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה; פתרונות לשיפור וייעול שירותים לתושבים ברשויות המקומיות; פתרונות להפחתת יוקר המחייה באמצעות טכנולוגיות חדשות, ועוד. לצד ההזדמנות של יזמים לקחת חלק בשיפור משמעותי של שירותי הציבור, יוכלו אלו להתנסות ולפתח את יכולותיהם בסיוע לקוח גדול עם צרכים טכנולוגיים מורכבים כמדינת ישראל.

מסלול "ממשל-טק" לשנת 2020 מציע שתי מדרגות תמיכה: בקשה עם תקציב עד 500,000 ש״ח תוכל לקבל מענק בשיעור תמיכה של עד 75%, ובקשה עם תקציב הנע בין 500,000 ש״ח ל- 1,500,000 ש״ח תוכל לקבל מענק בשיעור תמיכה של 40%, 50% או 60%.  תינתן תוספת עבור אזורי עדיפות לאומית ובפעם הראשונה גם עבור תאגידי הזנק בבעלות יזמים בעלי תנאים מועדפים (מיעוטים, חרדים, נשים).

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מסר כי "בימים של משבר הקורונה, יותר מתמיד, יש צורך לחזק את יכולתו של המגזר הציבורי בניהול המשבר תוך מתן מענה רציף לאזרחים, באמצעות חיבור בין גופים ממשלתיים לבין חברות פרטיות המייצרות טכנולוגיות מתקדמות. מסלול ממשל-טק מאפשר הטמעה של חדשנות ישראלית בפעולות היום-יומיות של כל אזרח ומעודד הישארותן של חברות טכנולוגיות בישראל״.  

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית