התעשייה הביטחונית הצומחת של קוריאה הדרומית

הביצועים החזקים של החברות הביטחוניות מונעות מרפורמות בתעשייה, חלק מתכניתו של הנשיא להפוך את הצבא לרזה ויעיל יותר, הנסמך פחות על טכנולוגיות זרות

נשיא קוריאה הדרומית מון. צילום: Chung Sung-Jun/Pool via REUTERS

בעשור האחרון, חווה קוריאה הדרומית עלייה בתחום התעשיות הביטחוניות שלה, והיא גם מתרחבת יותר ויותר לשווקים בינלאומיים. כך על פי אתר Defense News, שכלל ארבע חברות דרום-קוריאניות ברשימתו השנתית של 100 החברות הביטחוניות המובילות בעולם.

על פי האתר, הביצועים החזקים של החברות הביטחוניות מונעים משורה של רפורמות בתעשייה, המהוות חלק מתכניתו של נשיא דרום קוריאה, מון ג׳ה-אין, להפוך את צבא המדינה לרזה ויעיל יותר, שנסמך פחות על טכנולוגיות של מדינות זרות ויותר על פיתוחים מקומיים. למשל, חברתKorea Aerospace Industries, הנמצאת ברשימת 100 החברות המובילות, מפתחת מטוס קרב של הדור הבא, עם אוויוניקה דרום קוריאנית הכוללת מכ״ם מערך סריקה אלקטרוני, הנמצא בפיתוח של הסוכנות לפיתוח ההגנה של המדינה בתמיכת אלביט מערכות, המספקת גם חלק מהרכיבים, כך לפי הפרסום באתר.

תקציב הביטחון של קוריאה הדרומית צמח בכ-20% בין השנים 2009 ו-2017, והגיע לכ-43 מיליארד דולר. בשנת 2017, הייתה המדינה ספקית הנשק ה-11 בגודלה בעולם, עם מכירות בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית