SEAT מגייסת קובוטים להרכבת מכונות הנשמה

ממשיכים למצוא פתרונות להתמודדות עם מגפת הקורונה: יצרנית הרכב הספרדית הסבה פס ייצור במפעל המכוניות ומסוגלת לייצר ולהרכיב ב-300 מכונות הנשמה ביום

SEAT מגייסת קובוטים להרכבת מכונות הנשמה

קובוט בפעולה, יחד עם קולגה אנושית. צילום: יח״צ SEAT

יצרנית הרכב הספרדית SEAT מתגייסת למאבק בקורונה: החברה הסבה פס ייצור מכוניות לטובת ייצור והרכבת מכשירי הנשמה, שהתגלו כחיוניים לכל בית חולים. למשימה נודבו גם הקובוטים (רובוטים שיתופיים) של המפעל, שעסקו קודם לכן בהרכבת חלקים במכוניות מדגמי איביזה, או ארונה. קו ההרכבה החדש מספק כ-300 מכונות הנשמה ביום המיועדות ליחידות לטיפול נמרץ ברחבי אירופה, והוא פועל לסירוגין, על פי הצרכים ומספר החולים הדורש הנשמה.

הקובוטים של SEAT, מדגמי UR10e של חברת Universal Robots, יכולים לעבוד 24/7 ללא כל הפרדה בינם ולבין העובדים. הקובוטים צוידו במערכת מיוחדת של ראיה מלאכותית, המשמשת בכמה שלבים של התהליך, כדי לבצע התאמות סופיות במכונות. תפקידם בכוח הוא בדיקת איכות של מנגנון הנעילה בתיבת הבקרה של מערכות ההנשמה. הם אוטונומיים למחצה וניתן לשלוט עליהם מרחוק באמצעות טאבלט או מחשב נייד, דבר המסייע לשמירה על תקנות הריחוק החברתי.

הקובוטים במפעל הם רק חלק מצבא של מעל 2,000 רובוטים תעשייתיים, שפועלים בשטח המפעל לצד 8,000 העובדים האנושיים. התפוקה הכוללת ביום רגיל: הרכבה של 2,400 רכבים מדי יום, או מכונית אחת בערך כל 30 שניות.

לדברי ד"ר ריינר פסל, מנהל המפעל, ״החברה ממצבת עצמה בחזית החדשנות והשילוב של רובוטים שיתופיים מאפשר להיות גמישים יותר, זריזים ויעילים יותר והוא מהווה דוגמא נוספת למחויבות לחזון תעשיה 4.0". הגמישות המובנית של הקובוטים של UR, התכנות המהיר והיכולת לשנות להם ייעוד בקלות, מסייעים לתמוך בפיתוח ובפריסה מהירה של אוטומציה - תכונה שחשובה תמיד אבל בעיקר בעתות משבר״.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות