סוף פתוח: גורלה של חטיבת הראל לוט בערפל 

החטיבה שגרטה את טנקי המרכבה סימן 2 אמורה להיות משודרגת לדגמי מרכבה חדשים יותר. אך טרם ברור אם יש לצבא תכנית הסבה מסודרת 

סוף פתוח: גורלה של חטיבת הראל לוט בערפל 

צילום: אסף אילן \ אתר צה"ל

עתיד חטיבת השיריון "הראל" (חטיבה 10) לוט בערפל. על פי מקורות של ישראל דיפנס, החטיבה, שגרטה את טנקי המרכבה 2, עומדת לפני סגירה. החטיבה הייתה אמורה להיות מוסבת לטנקי מרכבה 3, עם זאת, תרגיל שתוכנן לצורך כך בדצמבר הקרוב התבטל. כעת, לא ברור מה יעלה בגורל החטיבה כאמור. 

מדובר באחת החטיבות הוותיקות של צה"ל שהורכבה מגדודי פלמ"ח ואף נקראה "חטיבת הפלמ"ח" בעבר. החטיבה נלחמה במבצע נחשון לפתיחת הציר לירושלים ואחד ממפקדיה היה הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל. 

בשנת 2018 חגגה החטיבה 70 שנות קיום. החטיבה שייכת לעוצבת סיני. בתחילת חודש אוגוסט ערכה החטיבה אימון עם חטיבת כפיר. כאמור, על אף האימון האחרון, לא ברור לאיזה סוג טנק צה"ל רוצה לשדרג את החטיבה, אם בכלל.  ככל הידוע לכותב שורות אלו, אין לצה"ל תכנית הסבה מסודרת לחטיבה. 

תגובת דובר צה"ל: "טענות הכתב אינן נכונות. לא זו בלבד שהחטיבה לא נסגרת אלא החטיבה אף מתעצמת במהלך השנה הקרובה."

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות