ארה״ב שוקלת פריסת טילים באסיה כהתנגדות לסין

מדובר במיוחד על טילי שיוט למרחק בינוני, לא גרעיניים, שנמצאים בפיתוח בשנה האחרונה. כלי נשק היפרסוניים של ארה״ב, אף הם עדיין בפיתוח, עשויים להיפרס אף הם באזור

 מרשל בילינגסלי. צילום: REUTERS/Leonhard Foeger

ארה״ב תדון עם בעלות בריתה באסיה בנוגע לפריסת טילים כדי להתמודד עם האיום שבארסנל הגרעיני של סין. כך על פי אתר Nikkei Asian Review, שפרסם ראיון בלעדי עם השליח הנשיאותי המיוחד לבקרה על נשק, מרשל בילינגסלי.

בילינגסלי ציין כי מדובר בעיקר על טיל שיוט משוגר-קרקע לא-גרעיני למרחק בינוני, שנמצא בפיתוח בשנה האחרונה, לאחר שארה״ב נסוגה מהסכם עם רוסיה שאסר נשק כזה. ״זה בדיוק מסוג היכולות ההגנתיות שמדינות כמו יפן ירצו ויזדקקו להן בעתיד״, אמר. בילינגסלי אמר כי וושינגטון מעוניינת ״לנהל שיחות עם בני בריתנו באסיה על האיום המיידי שמהווה ההתעצמות הסינית - לא רק לארה״ב אלא גם להם - ולדון בסוגי היכולות שאולי נזדקק להן בעתיד כדי להגן על הברית שלנו״.

עוד ציין השליח המיוחד, כי צבא ארה״ב מפתח נשק היפרסוני. כלי נשק אלו נעים במהירות של פי חמישה ויותר ממהירות הקול, דבר שמקשה על מערות יירוט טילים מסורתיות. ״מדובר בכוחות הגנה מייצבים באזור אסיה-פסיפיק, שיבטיחו כי בעלות בריתנו וידידינו יהיו מוגנים וכי סין לא תוכל לבצע סחיטה צבאית בעודה מנסה להגדיר מחדש גבולות וסמכויות״, אמר בילינגסלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית