רכש גומלין: לוקהיד מרטין תרכוש בישראל בהיקף שלא יפחת מ- 35 אחוזים מערך החוזים שיחתמו

יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל אמר: "לוקהיד מרטין מאמינה בכוחה ויכולתה של התעשייה הישראלית"

קרדיט לתמונות: סיון פרג'

לוקהיד מרטין חתמה על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי חדש (Industrial cooperation agreement) עם משרד הכלכלה. טקס החתימה על ההסכם נערך במרכז החדשנות של לוקהיד מרטין בתל אביב בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר וזיוה איגר, מנהלת הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות (רשפ"ת) במשרד הכלכלה.

לוקהיד מרטין פיתחה וקיימה שיתוף פעולה תעשייתי משמעותי וארוך-שנים עם מדינת ישראל והתעשיות הביטחוניות שלה. כחלק משיתוף פעולה זה, השקיעה החברה יותר מ-4.3 מיליארד דולר בחוזים עם תעשיות הביטחון והתעופה בישראל וכן בתחומי ה-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה). שיתוף הפעולה התעשייתי בין לוקהיד מרטין לתעשיות הביטחוניות בישראל השפיע לא רק על התל"ג המקומי - באמצעות היקף החוזים שנחתמו ובוצעו - אלא גם ביצירת אלפי מקומות עבודה חדשים.

הסכם הגג החדש שנחתם עם משרד הכלכלה כולל בתוכו התחייבות להשקעה חוזרת של לוקהיד מרטין בישראל בהיקף שלא יפחת מ- 35% מערך החוזים החדשים שיחתמו. זאת, כחידוש ההסכם שכלל עד כה תוכניות רבות, בהם מטוסי ה-F-16I, C-130J ומסוקי הבלקהוק והיסעורים. משמעותו של הסכם זה תהיה המשך השקעות בהיקפים של מילארדי דולרים ומחויבות של חברת לוקהיד מרטין לתעשייה הישראלית הן בתוכניות הקיימות והן בתוכניות העתידיות. 

עמיר פרץ, שר הכלכלה והתעשייה: "רכש הגומלין הוא מנוע צמיחה חשוב גם בימי שגרה ובייחוד בימי קורונה. הסכם הגג החדש שנחתם היום עם חברת לוקהיד מרטין הוא הבעת אמון משמעותית ביכולותיה של התעשייה הישראלית, המוכיח, שגם חברה בינלאומית גדולה, רואה את ערך החדשנות של הטכנולוגיה הישראלית. שמתי לעצמי כיעד לחזק את מעמדה של ישראל על מפת ההשקעות הזרות, גם דרך רכש גומלין, בכדי שהתעשייה הישראלית תהיה יעד אטרקטיבי לחברות בינלאומיות תוך ייצור ערך אמיתי עבורן".

יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל אמר כי "לוקהיד מרטין מאמינה בצורה עמוקה בכוחה ויכולתה של התעשייה הישראלית וגאה בשיתוף הפעולה ארוך השנים עם מערכת הביטחון הישראלית. אנו מלאים גאווה עצומה לתמוך בביטחון הלאומי של מדינת ישראל באמצעות הפלטפורמות המתקדמות ביותר מסוגן בעולם: F-16, F-35, C-130 ובתקווה, עם מסוק התובלה הכבדה מהדור הבא, ה-CH-53K. ברצוננו להמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה החזק שלנו עם מדינת ישראל והתעשיות שלה באמצעות תוכניות עתידיות שיכללו תחת הסכם זה, ואנו נכונים להמשיך ולתמוך בכלכלה הישראלית בעשורים הבאים".

זיוה איגר, מנהלת הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות: "הסכם המסגרת שנחתם עם לוקהיד מרטין מהווה צעד נוסף בחיזוק הקשרים הכלכליים בין החברה לבין התעשייה הישראלית. החברה, שכבר היום נמצאת בקשר עם חברות ישראליות רבות, צפויה להרחיב ולהעמיק את מעורבותה באקוסיסטם המקומי מול חברות יצרניות, חברות טכנולוגיה וגופי מחקר. אנו מאמינים שפעילות זו תביא ערך רב ותרומה משמעותית הן ללוקהיד מרטין והן לכלכלה הישראלית ותסייע רבות בעיקר לתעשיות הביטחוניות הקטנות והבינוניות בתקופה כלכלית קשה זו בה אנחנו נמצאים".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית