חשד לאי סדרים בנאס"א

מחלקת המשפטים האמריקאית פתחה בחקירה פלילית בשאלה אם ראש פרויקט הטסת אנשים לחלל לשעבר בנאס"א שיתף פעולה עם בואינג במהלך מכרז 

מחלקת המשפטים האמריקאית פתחה בחקירה פלילית בשאלה אם ראש פרויקט הטסת אנשים לחלל לשעבר בנאס"א, Doug Loverro, העניק לבואינג הנחיות לא ראויות במהלך תחרות על חוזה לפיתוח חללית לנחיתה על הירח. כך אמרו שני אנשים המכירים את הנושא ביום שישי האחרון. Loverro סיים תפקידו בחודש מאי האחרון. 

אחד מהגורמים מסר כי החקירה נפתחה ביוני, והתובעים מתמקדים בתקשורת בין לוברו למנהל החלל בבואינג ג'ים צ'ילטון בסוף ינואר. כך לפי פרסום של רויטרס. נציגי בואינג ולוברו סירבו להגיב. נאס"א סירבה להתייחס לנושאי כוח אדם ולמעמדה של החקירה, אך אמרה כי הסוכנות בטוחה בתהליכי הרכש שלה.

באפריל האחרון, עקפה נאס"א את בואינג והעניקה חוזים בשווי מיליארד דולר משולבים לחברת SpaceX, מייסד אמזון ג'ף בזוס וחברת Leidos. מטרת הפרויקט היא בניית רכבי נחיתה שיכולים לשאת אסטרונאוטים לירח עד שנת 2024. בואינג הורחקה מהתחרות בלי להסביר מדוע. גורמים מסרו לרויטרס כי הסרת בואינג נבעה ממגע עם לוברו.

הגורמים אמרו כי משרד המפקח הכללי של נאס"א מצא כי לוברו אמר לבואינג כי הצעת החברה אינה שלמה ודן עמה בהיבטים של ההצעה. לאחר דיונים עם לוברו, הגישו אנשי בואינג גרסה אחרת במהלך תקופת ההאפלה של המכרז, שהעלתה חששות משפטיים בקרב עובדי הרכש של הסוכנות. 

לוברו התפטר בפתאומיות בחודש מאי לאחר פחות משנה בתפקיד, ואמר לעובדים במייל שראתה רויטרס כי הוא לקח "סיכונים" מסוימים בכדי לעמוד במועד האחרון לירח 2024 של נאס"א. "ברור שטעיתי בבחירה ההיא ועלי לבד לשאת בתוצאות," אמר לוברו מבלי שהסביר את הטעות שאליה הוא מתייחס.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל