אמברגו הנשק על איראן מסתיים

ארה"ב כשלה באו"ם בהצבעה על הארכת האמרגו. כחלופה, רוצים בבית הלבן להטיל על איראן עוד סנקציות כלכליות באו"ם 

אמברגו הנשק על איראן מסתיים

שגרירת ארה"ב לאו"ם, Kelly Craft. צילום: usun.usmission.gov

ארה"ב הובסה בסוף השבוע בהצבעה באו"ם על הצעה להאריך את אמברגו הנשק על איראן, ובתגובה הציע נשיא רוסיה פוטין כינוס פסגה של מנהיגים כדי למנוע עימות והסלמה בדבר האיום האמריקני להמשיך בהטלת סנקציות על איראן. 

בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם התנגדו רוסיה וסין להארכת סנקציות הנשק נגד איראן, שיסתיימו בחודש אוקטובר, 11 חברות המועצה נמנעו, כולל צרפת, גרמניה ובריטניה, ואילו ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית הצביעו בעד הארכת הסנקציות. 

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיו אמר בתגובה כי "כישלונה של מועצמת הביטחון לפעול בצורה נחושה להגנת השלום והביטחון בעולם היא בלתי נסלחת". סוכנות רויטרס מוסרת כי ארה"ב יכולה עתה לאיים בחזרת כל הסנקציות נגד איראן על פי סעיף מיוחד בהסכם הגרעין, למרות שטראמפ נטש את ההסכם בשנת 2018. השגרירה באו"ם קלי קראפט אמרה כי בימים הקרובים תפעל וושינגטון ליישם את התחייבותה להטיל סנקציות על איראן.

אחרי ההצבעה הציג הנשיא פוטין לכנס ועידת פסגה בהשתתפות המדינות החתומות על הסכם הגרעין כדי למנוע עימות והסלמה. טראמפ הגיב כי לא שמע על הצעה כזו. בפסגת שמציע פוטין אמורות להשתתף ארה"ב, רוסיה, צרפת, גרמניה, סין ואיראן. 

להצבעה זו מתלווה אירוע נוסף, קודם לה, והוא הפיטורים של בריאן הוק, השליח המיוחד של הבית הלבן לנושא האיראני. סיבת הפיטורים אינה ידועה, אך על פי פרסומים גלויים, הוק לא עמד בציפיות של הנשיא טראמפ בכל הקשור לנושא האיראני. 

 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022