הונגריה תרכוש מערכות הגנ"א מארה"ב בשווי של כמיליארד דולר

מדובר ברכישת מערכות הגנ"א National Advanced Surface to Air Missile System הכוללת הן טילי אוויר-אוויר והן טילי קרקע-אוויר
 

הונגריה תרכוש מערכות הגנ"א מארה"ב בשווי של כמיליארד דולר

raytheonmissilesanddefense

האתר stripes.com מדווח כי הונגריה חתמה השבוע על הצהרת כוונות לרכוש טילי הגנה אווירית מארצות הברית תמורת כמיליארד דולר. ההסכם נחתם על ידי שר ההגנה ההונגרי טיבור בנקו ודיויד קורנשטיין, שגריר ארה"ב בהונגריה. שגרירות ארה"ב תיארה את העסקה כ"רכש ההגנה הגדול ביותר של הונגריה מארצות הברית".

האתר Armyrecognition.com טוען כי מדובר ברכישת מערכות הגנ"א NASAMS (National Advanced Surface to Air Missile System)  הכוללות הן טילי אוויר-אוויר והן טילי קרקע-אוויר. בחשיפת תוכניות ממשלתו להבטיח רכישת אמצעי לחימה מתוצרת ארה"ב אמר ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בשנה שעברה כי "בניית הצבא ההונגרי המודרני מתרחשת כעת."

ממשלת אורבן הגדילה את ההוצאות הביטחוניות השנתיות מאז שנת 2015 בעקבות קיצוצים עמוקים בשנים שלאחר המשבר הכלכלי של 2008. הונגריה חברה בנאט"ו מאז 1999 וחברות נאט"ו הסכימו בשנת 2014 להעלות בהדרגה את ההוצאות לביטחון לאומי ל-2% מהתמ"ג עד שנת 2024. על פי תוכנית התקציב של הונגריה לשנת 2021, צפויות הוצאות הביטחון להגיע ל-2.25 מיליארד דולר בשנה הבאה, או כ- 1.66% מהתמ"ג.